Wielkopolski Wolsztyn chce kupić trzy autobusy elektryczne, które mają zostać wykorzystane do uruchomienia komunikacji gminnej. Autobusy będą kursować do ościennych miejscowości, ale na terenie Wolsztyna będą spełniały rolę komunikacji miejskiej.
Wielkopolski Wolsztyn ogłosił przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych, dwóch klasy Mini oraz jednego klasy Midi. Poza tym miasto kupi też trzy ładowarki plug-in, dwie dwustanowiskowe oraz jedną mobilną. Pojazdy posłużą do uruchomienia komunikacji gminnej, która na terenie samego Wolsztyna będzie miała charakter komunikacji miejskiej.
Autobusy klasy Mini mają zabierać co najmniej 45 pasażerów, z czego minimum 15 na miejscach siedzących. Przewidziano jedno miejsce dla osób poruszających się na wózkach. Układ drzwi to 1-2-0 lub 2-2-0, a maksymalna długość autobusów to 8,5 metra. Pojazdy mają być niskopodłogowe pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami.
Znamionowa moc silnika bądź silników elektrycznych nie może być mniejsza niż 100 kW. Przewidziano mechanizm rekuperacji energii oraz wbudowanie ograniczenia prędkości do 70 km/h. Magazyn energii ma pozwolić na przejechanie co najmniej 250 kilometrów na jednym ładowaniu w każdych warunkach pogodowych.
Autobus klasy Midi musi zabierać na pokład minimum 65 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Przewidziano jedno miejsce dla osób na wózkach. Układ drzwi to także 2-2-0 lub 1-2-0. Pojazd ma być w pełni niskopodłogowy. Maksymalna długość autobusu to 10,75 metra.
Napęd zapewni silnik bądź silniki o mocy minimum 150 kW. Także w tym przypadku pojawi się ogranicznik prędkości, mechanizm rekuperacji energii a autobus będzie musiał pokonać co najmniej 250 kilometrów na jednym ładowaniu. Ładowanie magazynu energii, podobnie jak przy krótszych autobusach, będzie odbywało się poprzez złącze plug-in. W obu rodzajach autobusów pojawi się LED-owe oświetlenie, ogrzewanie, klimatyzacja czy monitoring. Kupowane ładowarki muszą mieć moc 120 kW.
Realizacja ma nastąpić do 30 czerwca 2025 roku. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat w ramach jednego zamówienia dostarczyli minimum 2 fabrycznie nowe autobusy elektryczne, które są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez minimum 12 miesięcy oraz minimum dwie ładowarki o mocy minimum 35 kW każda. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz parametry techniczne i eksploatacyjne - 40%.
Samorząd chce sfinansować zakup pojazdów ze środków z KPO.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.