Rozpoczęły się prace na stacji Warszawa Gdańska. Pasażerowie zyskają lepszy komfort obsługi i dogodniejszy dostęp na perony. Będą dwie kładki z windami oraz zostaną zamontowane schody ruchome. Zmienia się droga dojścia do peronów. Roboty, zgodnie z pierwotnie podpisaną umową, już w zasadzie powinny się kończyć, ale harmonogram prac uległ wydłużeniu z uwagi na „dłuższy proces uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, a także wydłużony okres uzgadniania dokumentacji projektowej”.
Stacja Warszawa Gdańska będzie lepiej dostosowana do potrzeb pasażerów. Dojście na perony ułatwią dwie kładki oraz windy. Z przejścia podziemnego na perony dojedziemy schodami ruchomymi. Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku.
Najpierw prace skoncentrują się na budowie fundamentów nowej kładki od strony ul. ks. Indrzejczyka, Mickiewicza i peronu numer 4. W przejściu podziemnym koło peronu numer 2 i 4 rozpocznie się budowa konstrukcji schodów ruchomych. Obok linii zamontowane zostaną stalowe konstrukcje, które będą podporami nowej kładki.
Od czwartku 1 października podróżni będą korzystali z peronu numer 3 i jednej krawędzi peronu numer 2. Dojście na peron numer 2 od poniedziałku 7 października będzie przygotowane z parkingu obok dworca. W obrębie stacji są informacje z drogami dojść z peronów do tramwajów i metra. Komunikacja przejściem podziemnym między dzielnicami Śródmieście i Żoliborz jest utrzymana. Na stacji Warszawa Gdańska utrzymany jest rozkładowy ruch pociągów.
Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska (ul. Kłopot, centrum handlowe) wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ul. Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy. Podróżni nową drogą skrócą czas dojścia do pociągów. Dzięki kładce będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze, przez który przebiega linia kolejowa. Przy kładce przewidziano potrzeby cyklistów – będą zamontowane stojaki rowerowe.
Umowę z wykonawcą, firmą Sarinż, PKP PLK podpisały w październiku zeszłego roku. Prace miały się właśnie kończyć, ale z uwagi na dłuższy proces uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, a także wydłużony okres uzgadniania dokumentacji projektowej
harmonogram uległ zmianie. Koszt robót to 77,25 mln zł brutto.
Celem inwestycji jest poprawa funkcjonalności stacji, w tym przede wszystkim dostosowanie do zwiększonej liczby podróżnych w czasie również odsuwanej w czasie przebudowy linii średnicowej i przekierowania pociągów z Warszawy Centralnej.