We Wrocławiu trwa budowa trasy tramwajowej na Nowy Dwór. Rozkopano kilkaset metrów przyszłej trasy by położyć kanalizację deszczową i sanitarną. Chodzi o odcinki wzdłuż ulicy Nabycińskiej, na fragmencie placu Orląt Lwowskich - na wysokości dawnego dworca Marchijskiego oraz wzdłuż magazynów na terenie PKP między ulicami Robotniczą i Braniborską.
– Prace trwają obecnie na pierwszym etapie, który rozpoczyna się na placu Orląt Lwowskich i kończy przy wiadukcie nad ulicą Smolecką. Prowadzi je firma ProTra Building – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji cytowany przez serwis urzędu miasta.
We Wrocławiu zaznaczają, że póki co drogowcy nie natrafili na żadne przeszkody, takie jak nieoznaczoną infrastrukturę podziemną, czy wojenne niewybuchy*.
Niebawem na plac budowy wejdzie firma Filar, która rozpocznie rozbieranie wiaduktu nad ulicą Smolecką. Powstanie tam nowy ponad 22-metrowy wiadukt, którym przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści, skorzystają też z niego piesi.
Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 r. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km. Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu została wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicy Robotniczej.
* - Aktualizacja: w czwartek na budowie, w okolicach ul. Braniborskiej jednak znaleziono pierwszy niewybuch.