We Wrocławiu otwarto oferty na opracowanie koncepcji programowo–przestrzennej tramwaju łączącego centrum miasta z osiedlem Nowy Dwór. To trasa, wokół której przez długie miesiące trwał spór między urzędnikami a aktywistami miejskimi. Ostatecznie zamiast planowanego wcześniej Bus Rapid Transit powstanie tam trasa tramwajowa, w części przystosowana również do ruchu autobusowego.
Najtańszą ofertę złożyła warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy, która jest powiązana z niemieckim biurem projektowym (cena 1 985 220 zł i, drugie kryterium, 80 pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego). Nieco droższa jest krakowska firma Progreg (2 108 835 zł i także 80 pobytów). Oferty poniżej trzech milionów złożyły jeszcze BBF sp. z o.o. z Poznania (2 298 198 zł i 50 pobytów), znana z projektów kolejowych, która występuje tu w konsorcjum, francuska SYSTRA SA (2 458 506 zł i 80 pobytów) i Multiconsult Polska sp. z o.o. z Warszawy (2 699 850 zł i 30 pobytów).
Warto zaznaczyć, że cena stanowi 95 proc. wagi oceny oferty natomiast pozostałe punkty można otrzymać właśnie za deklarowaną liczbę pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego. Właśnie dlatego ewentualny zwycięzca przetargu znajduje się najpewniej wśród wyżej wymienionych.
Nieco drożej ceni się Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem (3 408 822 zł i 80 pobytów). A dwie firmy wyceniły swoje usługi powyżej czterech milionów: znany we Wrocławiu z licznych projektów Egis Polska Inżynieria (4 695 771 zł i 80 pobytów) oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku (4 900 834 zł i 60 pobytów). Stawkę zamyka spółka Transprojekt Gdański (5 490 474 zł i 80 pobytów).
Zamawiający, czyli Wrocławskie Inwestycje chciałby podpisać kontrakt z projektantem już w maju. Czas realizacji zamówienia określono na 13 miesięcy. Budowa mogłaby więc ruszyć już w drugiej połowie przyszłego roku. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie miasta na lata 2018–19 180 mln zł.
Zwycięzca będzie musiał przedstawić, w kilku wariantach, projekt przyszłej, wydzielonej trasy dla tramwaju i autobusów, wraz z wiaduktem nad torowiskiem kolejowym wzdłuż Strzegomskiej i pętlą przy połączeniu Rogowskiej i Strzegomskiej. W planie powinny zostać również uwzględnione chodniki, trasy rowerowe i zieleń. Więcej o wymaganiach wobec projektanta
przeczytacie tutaj.