fot. Kubolon100, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commo
We Wrocławiu jesienią uruchomiono konsultacje społeczne w sprawie przebiegu nowej trasy tramwajowej w kierunku osiedla Ołtaszyn, położonego na południu miasta. W grze jest osiem wariantów, ale dochodzi jeszcze jeden, bo do budowy linii chcą się dorzucić… podwrocławskie Kobierzyce. A Wrocław jest bardzo zainteresowany.
Linia tramwajowa, która zgodnie z planem ma zostać oddana do użytku w 2022 r., miałaby się kończy nie na Ołtaszynie, ale nieco dalej, już poza granicami miasta, we wsi Wysoka, która jest częścią gminy Kobierzyce. Wójt Kobierzyc, w oficjalnym piśmie do prezydenta Wrocławia, zaznaczył, że jego mieszkańcy dzień w dzień stoją w korkach i w ten sposób można ten kłopot rozwiązać.
„Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów” – napisał.
Wrocław bardzo szybko podchwycił pomysł, tym bardziej, że wójt zadeklarował uczestniczenie w kosztach zarówno inwestycji, jak i późniejszej eksploatacji tramwaju.
– Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań – mówi Marek Żabiński, zastępca dyrektora Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia w rozmowie z oficjalnym serwisem urzędu miasta. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania.
Wrocław zwraca też uwagę, na możliwość zbudowania parkingu P&R, a tym samym jeszcze dalszego odsunięcia samochodów od centrum Wrocławia. Przy przedłużeniu trasy do Wysokiej znalazłby się, co oczywiste, właśnie w okolicy ostatniego przystanku.
Co ciekawe z tramwaju podmiejskiego, dość nietypowego rozwiązania bo to środek transportu raczej przewidziany na strefę miejską i to przebiegającą przez centralne dzielnice, znana jest w Polsce Łódź. Granice miast, siłą rzeczy, przekraczają też tramwaje na Górnym Śląsku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.