Wiemy, kto przebuduję ulicę Bardzką na odcinku od alei Armii Krajowej do ulicy Pięknej, w pobliżu kościoła pw. Ducha Świętego. Wydłużony zostanie tam pas autobusowo-tramwajowy, który do tej pory nie spełniał do końca swojej roli.
Do tej pory sprawne przesiadki pomiędzy pojazdami komunikacji miejskiej w obrębie przystanków Bardzka i Kamienna, były nieco utrudnione. Na tym pierwszym - bliżej alei Armii Krajowej - zatrzymują się zarówno autobusy i tramwaje. Na tym drugim - bliżej ulicy Kamiennej - oddzielnie stają autobusy i tramwaje. W sumie kursuje tutaj 10 linii.
Inwestycja realizowana przez spółkę Wrocławskie Inwestycje, ma usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta. Wybranym wykonawcą została wrocławska firma Elektrotim, która zaproponowała kwotę 12,2 mln złotych. Była to druga pod względem wartości oferta.
Trambuspas na Bardzkiej. Rok na projekt i prace budowlane W ramach prac za przystankiem Bardzka wybudowany zostanie pas autobusowo-tramwajowy, który będzie poprowadzony aż do skrzyżowania Bardzka/Hubska - Piękna/Kamienna. Dzięki temu autobusy jadące do Śródmieścia nie będą musiały zjeżdżać na ogólną jezdnię.
Z kolei pojazdy jadące na Gaj i Tarnogaj zyskają wspólny 54-metrowy peron, dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wyposażony zostanie w czteromodułową wiatę oraz wyświetlacz Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Dla pasażerów oznacza to wygodniejsze przesiadki.
materiały Wrocławskich Inwestycji | Nowy fragment pasa autobusoso-tramwajowego w kierunku ulicy Hubskiej
Przy bloku mieszkalnym powstanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym. Dodatkowo do wybudowania będzie nowy zjazd dla autobusów z torowiska na wydzielony lewoskręt przed skrzyżowaniem z al. Armii Krajowej.
Wybrana firma będzie miała w sumie 12 miesięcy od podpisania umowy na przygotowanie projektu wykonawczego, prace budowlane oraz na końcu na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Jeżeli nie będzie odwołań pozostałych oferentów podpisania umowy spodziewać się można nie wcześniej niż pod koniec marca lub na początku kwietnia.
Element ciągu trasy komunikacyjnej na wrocławskie Jagodno Omawiany fragment będzie istotny pod kątem
budowanej trasy na Jagodno. W połowie tego roku ma być gotowy buspas w ciągu ulic Bardzkiej i Buforowej - od skrzyżowania Świeradowskiej i Morwowej do pętli przy ulicy Kajdasza. W drugim etapie w miejscu, gdzie powstała jezdnia dla autobusów, wybudowanie zostanie wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Pod kątem technicznym infrastruktura jest do tego przygotowana - zarówno od strony konstrukcji, jak i dostosowania przystanków.
Warto też wspomnieć, że prace nad takim rozwiązaniem mogły przyspieszyć po tegorocznej
zmianie przepisów. Mowa tutaj o rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 24 stycznia 2025 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z liniami tramwajowymi i ich usytuowanie.
Nowe regulacje dotyczące sposobu budowy skrzyżowań linii kolejowych z liniami tramwajowymi obowiązują od 18 lutego 2025 roku.