Partner serwisu
Prawo & Finanse

Wrocław. Linie aglomeracyjne obsłużą Mercedesy i autobusy SOR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

66 nowych autobusów dostosowanych do osób o szczególnych potrzebach, co szósty z nich zeroemisyjny, a także możliwość zakupu biletu w kasowniku w pojazdach – to udogodnienia, które czekają na pasażerów komunikacji miejskiej podróżujących autobusami linii 9xx łączących Wrocław z Czernicą, Długołęką i Wisznią Małą. Miasto podpisało umowy na obsługę tych połączeń. Do ich realizacji posłużą autobusy SOR oraz Mercedes.

Gmina Wrocław zawarła umowy z dwoma przewoźnikami – Kłosok oraz Nowak Transport. Obsłużą oni w sumie 17 linii aglomeracyjnych 9xx łączących Wrocław z Wisznią Małą, Długołęką i Czernicą oraz cztery linie miejskie. Rozwiązanie wejdzie w życie w drugiej połowie 2025 roku - 11 miesięcy od podpisania umów, wartych, około 700 milionów złotych. Będzie obowiązywało przez 6 lat.

6 lat i 30 mln wozokilometrów

W ciągu tych sześciu lat autobusy przejadą ponad 30 mln wozokilometrów po drogach Wrocławia i aglomeracji. To dystans równy 41 podróżom na księżyc i z powrotem.

Linie, na których pojawią się nowe autobusy: aglomeracyjne: 904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961, 964 oraz miejskie: 108, 120, 121 + 115 (tylko w weekendy)



Autobusy SOR i Mercedes

Przewoźnicy przeznaczą do obsługi linii 66 autobusów – 20 marki Mercedes-Benz i 46 SOR - z opcją uruchomienia kolejnych sześciu w trakcie realizacji umów. 11 pojazdów z tej puli to te elektryczne typu solo, dwa kolejne dostępne będą w ramach opcji. Autobusy będą nowe, niskopodłogowe i klimatyzowane. Będzie można podładować w nich komórkę czy laptopa oraz skorzystać z ogólnodostępnego wi-fi.

– Są tak wyposażone, że niektórzy nie będą chcieli wyjść z takiego autobusu – dodaje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Autobusy będą posiadały szereg udogodnień dla pasażerów o szczególnych potrzebach. Będą również wyposażone w ratujące życie defibrylatory AED.

Jednocześnie kierowcy dostaną do dyspozycji autobusy obudowane systemami wspomagającymi bezpieczną jazdę, w tym asystentem hamowania z ostrzeżeniami optycznymi i akustycznymi, doświetleniem zakrętów, alko-blokadą dla kierowcy czy systemem wykrywania pieszych i rowerzystów w pobliżu autobusów.

Urbancard w autobusach podmiejskich

Autobusy o numerach 9xx są liniami aglomeracyjnymi, kursującymi pomiędzy Wrocławiem, a gminami ościennymi (Czernica, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Siechnice, Żórawina, Wisznia Mała, Miękinia, Długołęka).

– W zakresie współpracy z sąsiednimi samorządami nie mówimy ostatniego słowa, dalej rozwijamy aglomerację, ale ten wymiar komunikacyjny jest bardzo ważny – podkreśla Jacek Sutryk. – To znacząca umowa również ze względu na kwotę, którą można określić jako astronomiczną: 700 mln zł. Dziękuję włodarzom gmin, z którymi współpracujemy. To kolejna ważna umowa obok porozumienia umożliwiającego poruszanie się pociągami legitymując się Urbancard.

Już na 12 liniach, tych do Kątów Wrocławskich i Czernicy oraz Wiszni Małej i Żórawiny obowiązuje system Urbancard. Natomiast za niespełna rok – po wejściu w życie nowych umów – biletowa rewolucja Urbancard zagości na kolejnych liniach w Wiszni Małej, Czernicy, a także w Długołęce.

– Wprowadzenie systemu Urbancard w kolejnych gminach to istotny krok w procesie integracji transportu zbiorowego w aglomeracji. Nasza współpraca jest przemyślana i kompleksowa, a zmierza w jednym kierunku: wzmocnienia komfortu i bezpieczeństwa. Będziemy mieli więc nowoczesny i wygodniejszy tabor oraz uproszczone narzędzia do zakupu biletów – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia

– Spieszę z wyjaśnieniem, dlaczego Urbancard nie działa jeszcze na terenie gminy Długołęka. Jesteśmy związani innym kontraktem, ale od sierpnia, gdy zaczną kursować te wspaniałe nowe autobusy, zacznie i u nas obowiązywać Urbancard – zapewnia Wojciech Błoński, wójt gminy Długołęka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław i rewolucja na liniach aglomeracyjnych

Komunikacja

Wrocław zbuduje mini węzeł przesiadkowy. Przy Dubois

Przestrzeń

Wrocław będzie badał zachowania transportowe mieszkańców

Mobilność

Wrocław będzie badał zachowania transportowe mieszkańców

Przemysław Farsewicz 15 stycznia 2024

Wrocław z jedną drogą ofertą na przewoźnika – tylko w jednym zadaniu

Przestrzeń

Zobacz również:

Wrocław i rewolucja na liniach aglomeracyjnych

Komunikacja

Wrocław zbuduje mini węzeł przesiadkowy. Przy Dubois

Przestrzeń

Wrocław będzie badał zachowania transportowe mieszkańców

Mobilność

Wrocław będzie badał zachowania transportowe mieszkańców

Przemysław Farsewicz 15 stycznia 2024

Wrocław z jedną drogą ofertą na przewoźnika – tylko w jednym zadaniu

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5