Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław. Jest przetarg na obsługę 13 linii miejskich i aglomeracyjnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wrocław. Jest przetarg na obsługę 13 linii miejskich i aglomeracyjnych
Fot. Daniel SiwakNowy przewoźnik będzie kursował na 13 liniach autobusowych
Urząd Miejski Wrocławia ogłosił przetarg na obsługę 13 linii w zachodniej części miasta i aglomeracji. Kilka autobusów, które będą przeznaczone na trasy, ma być pojazdami zeroemisyjnymi. Sześcioletni kontrakt może rozpocząć się w wakacje 2026 roku.

We wrocławskiej komunikacji miejskiej w ostatnim czasie sporo zmian. Na ulice wyjechała na nowo przetrasowana linia tramwajowa 24, a MPK Wrocław zakończyło współpracę z firmą Mobilis, która od 2019 roku była podwykonawcą miejskiego przewoźnika. Teraz okazuje się, że na tym się to nie skończy. Miasto ogłosiło właśnie przetarg na nowego operatora, który rozpocznie kursowanie za blisko półtora roku.

– W kontekście tego przetargu wzmacniamy jednocześnie linie miejskie obsługujące zachodnie rejony Wrocławia. Coraz mocniejsza współpraca stolicy Dolnego Śląska z sąsiednimi gminami skutkuje konkretnymi rozwiązaniami dla mieszkańców – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia. – To sprawia, że korzystanie z komunikacji zbiorowej staje się dla nich bardziej dostępne i coraz bardziej atrakcyjne – dodaje.

Obsługa komunikacyjna zachodniej części aglomeracji wrocławskiej


UMW informuje, że przewoźnik wyłoniony w tym przetargu zapewni obsługę dziennych linii miejskich 101, 104, 117, 123, 137, 138 i 327. Do tego włączona będzie także obsługa dziennych linii aglomeracyjnych 917, 923, 937, 938 i 948 - kursujących w gminie Miękinia oraz linii 909 (wybrane kursy), która łączy Wrocław z Gminą Kąty Wrocławskie.

Nowy przewoźnik będzie musiał być przygotowany także do realizacji dodatkowych zadań, czyli obsługi specjalnych linii autobusowych, o ile zostaną uruchomione w trakcie realizacji sześcioletniej umowy. Pośród nich są linie kursujące w czasie imprez, koncertów czy meczów oraz linie zastępcze za tramwaje.

Praca przewozowa została określona dla całego kontraktu na 14,5 mln wozokilometrów, przy czym ich roczna liczba nie może być większa niż 2,23 mln wozokm. Zamawiający ma prawo do skorzystania z tzw. prawa opcji obejmującej do 7,6 proc łącznej przewidywanej wielkości pracy przewozowej.



materiały Urzędu Miejskiego Wrocławia | Przetarg obejmuje większość linii kursujących z pętli Leśnica

Jakich autobusów oczekuje wrocławski magistrat?

31 autobusów, wyprodukowanych nie wcześniej niż 1,5 miesiąca przed rozpoczęciem kontraktu, to liczba jaką musi dysponować przyszły nowy przewoźnik. W szczegółach wygląda to tak, że 5 pojazdów to klasa midi (9,2-10 m), 26 pojazdów to klasa maxi (10-12,2 m). Przy czym 6 z tej drugiej puli musi posiadać napęd zeroemisyjny - elektryczny lub wodorowy.

Wrocławski magistrat przewidział możliwość zwiększenia liczby pojazdów w trakcie trwania umowy o kolejne 4 autobusy 12-metrowe, w tym 2 pojazdy zeroemisyjne. Co ciekawe operator może wprowadzić na ulice także autobusy przegubowe.

Pojazdy będą klimatyzowane i ogrzewane oraz w pełni niskopodłogowe. We wszystkich będzie można załadować przenośnie urządzenia przez USB oraz skorzystać z ogólnodostępnego Wi-Fi. Oprócz już standardowego wyposażenia pojazdów dodatkowo autobusy będą posiadały udogodnienia dla pasażerów o ograniczonej mobilności oraz z niepełnosprawnościami sensorycznymi. każdy nowy autobus będzie wyposażony w defibrylatory AED.

W autobusach nie zabraknie nowoczesnego systemu informacji pasażerskiej. Będzie też innowacyjny system zliczenia pasażerów, który - jak informuje Urząd Miejski Wrocławia - poza standardowym zliczaniem pasażerów wsiadających i wysiadających, rozpozna czy do autobusu wsiadł pasażer z rowerem czy też rodzic z wózkiem dziecięcym.

Wiadomo, że teraz każdy nowy autobus będzie wyposażony również w defibrylator AED. To zwiększy liczbę takich mobilnych punktów na mieście.

Cena, zasięg, emisja CO2 - warunki dla przewoźnika

Decydującym kryterium będzie: cena (60 proc.). Dodatkową punktację można zdobyć też za największy średni zasięg autobusów zeroemisyjnych podstawowych - według testu e-SORT 2 (20 proc.), liczbę autobusów wyposażonych w system asystenta hamowania (10 proc.) oraz najmniejszą wygenerowana ilość CO2 przez autobusy podstawowe typu Maxi (10 proc.).

Przewoźnicy zainteresowani świadczeniem usług transportowych mogą składać swoje oferty do 23 kwietnia do godz. 12. Zamawiający nie dopuszcza dzielenia kontraktu na części.

Urząd Miejski Wrocławia informuje, że na dostarczenie wymaganej liczby pojazdów oraz rozpoczęcie świadczenia usług wybrana firma będzie miała maksymalnie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy. Jeżeli uda się zakończyć wszystkie formalności bez opóźnień, to pasażerowie nowymi autobusami pojadą w wakacje przyszłego roku.

Nowy przewoźnik będzie obecny na ulicach Wrocławia oraz gmin Miękinia i Kąty Wrocławskie przez kolejnych sześć lat.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław ma prawie 80 mln zł na nowe autobusy elektryczne

Komunikacja

Wrocław. Przystanki wiedeńskie na Grabiszyńskiej prawie gotowe

Przestrzeń

Wrocław. Linie aglomeracyjne obsłużą Mercedesy i autobusy SOR

Prawo & Finanse

Wrocław i rewolucja na liniach aglomeracyjnych

Komunikacja

Zobacz również:

Wrocław ma prawie 80 mln zł na nowe autobusy elektryczne

Komunikacja

Wrocław. Przystanki wiedeńskie na Grabiszyńskiej prawie gotowe

Przestrzeń

Wrocław. Linie aglomeracyjne obsłużą Mercedesy i autobusy SOR

Prawo & Finanse

Wrocław i rewolucja na liniach aglomeracyjnych

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5