Wreszcie, z niemal dziesięciomiesięcznym opóźnieniem, kończy się budowa nowego torowiska tramwajowego w ciągu ul. Hubskiej między Glinianą i Dyrekcyjną. W związku z tym od 22 czerwca na ulice Wrocławia wraca linia nr 16.
Jak informuje Urząd Miasta we Wrocławiu, kończą się odbiory przebudowanej ul. Hubskiej związane z dopuszczeniem do ruchu nowego, 600-metrowego torowiska tramwajowego na tej ulicy. Od soboty, 22 czerwca 2019, planowane jest uruchomienie linii tramwajowej 16 oraz wprowadzenie zmiany trasy linii autobusowej 145.
Linia 16 pojedzie na trasie Tarnogaj – Tarnogajska – Armii Krajowej – Bardzka – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – pl. Społeczny – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Rondo Reagana – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO. Natomiast autobusy linii 145 od alei Armii Krajowej zostaną skierowane w obu kierunkach przez ulicę Bardzką do pętli Gaj, która zlokalizowana jest przy ulicy Świeradowskiej w pobliżu skrzyżowania z ulicą Bardzką i będą kursowały w relacji Sępolno – Gaj – Sępolno.
Wrocław
podpisał umowę na budowę torowiska w Hubskiej – po dwóch przetargach – w sierpniu 2017 r. Prace za 35,5 mln zł miały zakończyć się w połowie września 2018 r. Jednak wykonawca, firma Balzola, nie poradził sobie z pracami i pod koniec 2018 r. miasto
wyrzuciło firmę z placu budowy. Prace pod koniec lutego 2019 r. wznowiło wrocławskie konsorcjum Pro-Tra Building oraz Zakład Sieci i Zasilania, które otrzyma za realizację prac 21,5 mln zł.