fot. MJBudowa linii tramwajowej w Olsztynie - zdjęcie ilustracyjne
Wrocław otworzył oferty w kolejnym przetargu na budowę elementów trasy tramwajowo-autobusowej, łączącej centrum z osiedlem Nowy Dwór. Zamówienie podzielone jest osiem części, które jednak nie obejmują całości trasy.
Przedmiotem zamówienia jest budowa elementów wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z Centrum Wrocławia. To już kolejne podejście do inwestycji, ale również i tym razem Wrocław o szczęściu mówić nie może.
Przedmiot zamówienia podzielony jest na osiem części. Pierwsza obejmuje wycinkę kolidującej zieleni na obszarze całości inwestycji wraz z operatem brakarskim. Oferty złożyły dwa podmioty – Oliwny Gaj na kwotę 1,134 mln zł brutto i GM Roads na 442,8 tys. zł brutto przy budżecie 457,9 tys. zł brutto.
Przedmiotem kolejnej jest nadzór oraz badania archeologiczne na obszarze całości inwestycji, tu jednak nie wpłynęła żadna oferta. Trzecia część zakłada przebudowę instalacji stacji prostownikowej Nabycińska. Pojawiły się dwie oferty. Sesto proponuje 836,4 tys. zł, a Zakład Sieci i Zasilania – 965,6 tys. zł przy budżecie wynoszącym zaledwie 268,3 tys. zł.
Czwarta część to budowa południowej łącznicy tramwajowej (relacji skrętnej) na skrzyżowaniu ul. Sądowej i ul. Podwale. Wystartował jedynie Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na kwotę 6,149 mln zł przy budżecie wynoszącym zaledwie 590,3 tys. zł.
W kolejnej części zamawiający chce wybrać wykonawcę dla łącznika kanalizacji deszczowej pomiędzy ul. Strzegomską a Fabryczną. Tutaj nie było ofert.
Większy zakres prac przewidziano w części szóstej. Obejmuje ona budowę pełnej infrastruktury TAT wraz z usunięciem kolizji infrastruktury na odcinku km 2+690 do km 2+890 oraz układem tymczasowym (wpięcie do istniejącej ul. Strzegomskiej) orientacyjnie w km 2+950, a także budowę kolektora deszczowego. Nie obejmuje natomiast m.in. montażu sieci trakcyjnej czy sygnalizacji świetlnej. Wpłynęła tylko jedna oferta od firmy Pro-Tra Building na kwotę 7,835 mln zł przy budżecie 3 mln zł.
Przedmiotem siódmej części jest montaż sieci trakcyjnej na odcinku od km 1+170 (ul. Smolecka) do istniejącej pętli „Wrocławski Park Przemysłowy”, a także modernizację stacji Strzegomska. Wystartował jedynie Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na kwotę 4,545 mln zł przy budżecie wynoszącym 3 mln zł.
Ostatnia część obejmuje sygnalizacje świetlne. Jedyna oferta wpłynęła od konsorcjum firm Zaberd, Rotomat i Elektrotim na kwotę 9,335 mln zł przy budżecie wynoszącym 3,220 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.