Trwa budowa kolejnych części Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. W połowie sierpnia ekipy budowlane ułożyły już tory tramwajowe na większej części ul. Strzegomskiej. Kilkaset metrów dalej na ul. Rogowskiej zaczęło się betonowanie podbudowy pod przyszłe torowisko. Szyny są też kładzione na wiadukcie nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej.
Nie zwalniają tempa prace na budowie TAT na Nowy Dwór. Na ul. Strzegomskiej kończona jest większość prac podziemnych, kładzione są kolejne szyny przyszłej trasy tramwajowej.
Prace podziemne
– Prace przy budowie TAT na ul. Strzegomskiej są bardzo zaawansowane i odbywają się na kilku odcinkach. Obecnie najdalej posunięte są roboty na skrzyżowaniu ulicy Strzegomskiej z Gubińską – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji
Od budynku Centrum Zarządzania Kryzysowego przy ul. Strzegomskiej 148 w kierunku ul. Rogowskiej prowadzone są prace przy budowie sieci podziemnych. W większości już się kończą, chociaż na skrzyżowaniu ul. Rogowskiej i Strzegomskiej cały czas przebudowywany jest ciepłociąg. Jednak większość robót prowadzonych jest już na ziemi. Chodzi o prace związane z montażem torowiska oraz przy budowie sieci trakcyjnej, nowych przystanków, peronów przystankowych i przede wszystkim zabudowy nowego torowiska tramwajowego na całym odcinku ul. Strzegomskiej.
Budowa TAT. Na Rogowskiej zaczęli lać beton pod budowę torowiska
Prowadzone są też prace na ul. Rogowskiej. Od przyszłej pętli tramwajowej przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór do ul. Zemskiej rozpoczęło się betonowanie podbudowy pod nowe torowisko tramwajowe. Prace rozpoczęły się tam w pierwszym tygodniu sierpnia i cały czas trwają. Do zabetonowania w najbliższym czasie jest kilkaset metrów terenu. Na tej podbudowie będzie montowane przyszłe torowisko na ul. Rogowskiej.
Roboty wzdłuż ul. Rogowskiej to trzeci i ostatni etap budowy TAT. Koszt tej części wynosi ok. 72 mln zł. Podczas tego etapu wybudowane zostanie nowe torowisko, jezdnia (1,6 km), ścieżki rowerowe (1,8 km), chodniki (2 km). Ponadto przebudowane zostanie 1,2 km drenażu w wykopach sięgających 5,5 m głębokości. Powstanie również park and ride dla 70 samochodów, w tym trzy miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Budowa TAT. Trwają prace na wiadukcie nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej
Na wiadukcie nad torami kolejowymi na ul. Strzegomskiej kładzione są kolejne metry szyn tramwajowych. Długi na 160 metrów obiekt to jeden z głównych elementów przyszłego TAT. Pozwoli bezkolizyjnie przejechać nad torami kolejowymi.
Wartość
całkowita projektu to ok. 386 mln zł brutto. Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej kwotą 117 mln zł. Całość będzie liczyła 7 km i poprowadzi z pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
Fragment TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej
został już otwarty w połowie 2021 r. Wybudowano 2 km nowego torowiska, perony przystankowe, 2 km dróg dla rowerów, 2,4 km nowych chodników, wiadukt o długości 22 m i szerokości 17 m. posadzono 300 drzew.