Wrocław planuje wybudować dwie pary przystanków wiedeńskich w ciągu Grabiszyńskiej – przy al. Pracy i Bzowej. ZDiUM poszukuje projektantów.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej na budowę przystanków wiedeńskich na ul. Grabiszyńskiej. Inwestycja dotyczy przystanków „Bzowa – Centrum Zajezdnia” w rejonie ul. Bzowej oraz przystanków „Hutmen” w rejonie alei Pracy.
Przystanek w rejonie Bzowej będzie ulokowany bezpośrednio za przejściem dla pieszych. Istniejące zatoki autobusowe zostaną zabudowane – obsługa autobusów będzie się odbywać z poziomu torowiska. W rejonie al. Pracy istniejący przystanek w kierunku centrum zostanie przesunięty za skrzyżowanie z al. Pracy. Istniejąca zatoka w kierunku z centrum zostanie zlikwidowana – obsługa autobusów z torowiska. Natomiast zatoka autobusową w kierunku do centrum ma zostać przeznaczona na pas do jazdy w prawo w aleję Pracy.
Przystanek wiedeński będzie miał nawierzchnię bitumiczną, bez barwienia. Jego długość określono na 54 m. Wysokość peronu w stosunku do główki szyny to 0,22 m. Ścianka peronowa będzie miała profilowany krawężnik z granitu pod koło autobusowe. Jezdnia na rampie peronowej będzie miała 3,5 m szerokości. Długość pochylni najazdowej określono na 5,0 m.
Kilka dni temu – 15 maja – minął termin składania ofert. Wystartowały cztery pracownie projektowe z ofertami na kwoty od 89,5 tys. zł brutto do 141,5 tys. zł brutto. Na realizację zamówienia przeznaczono sześć miesięcy od daty podpisania umowy. W tym terminie ma zostać złożony wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub dokonane zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę.
mat. ZDIUM
Przystanek przy al. Pracy, mat. ZDIUM
Przystanek przy Bzowej, mat. ZDIUM