MPK Wrocław ogłosiło przetarg na przebudowę zajezdni tramwajowej Borek. Celem inwestycji jest zwiększenie pojemności zakładu. W czasie prac obiekt pozostanie czynny.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich 209. W postępowaniu przewidziano również opcję w postaci budowy hali pojazdowej, wiaty rowerowej, wiaty magazynowej oraz wiaty na wózki tramwajowe.
Zakres zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącego układu torowego o dodatkowe tory, zwiększające pojemność zakładu, likwidację lub zmianę funkcji obiektów nieużytkowanych (np. basenu ppoż., wiaty magazynowej), rozbudowę istniejących hal. Poza zakresem zamówienia jest zabytkowy zespół trzech hal postojowych.
Ogólna długość nowych torów wraz z rozjazdami wynosi 1918 mpt. Przewidziano 24 nowe rozjazdy. Powstaną nowe obiekty. Wybudowana zostanie hala obsługi codziennej, składają się z dwóch torów przejazdowych. Jej długość to 73 m. Przewidziano też dwukondygnacyjny budynek biurowy na planie trójkąta, który przylegać będzie do hali obsługi codziennej oraz hali magazynowej. Kolejny obiekt to hala magazynowa – to jednokondygnacyjny obiekt z antresolą o długości 20,37 m i szerokości 15,97 m. Będzie on przylegać do hali obsługi codziennej, budynku trafostacji i budynku biurowego.
Termin składania ofert mija 16 maja. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację całości zamówienia przewidziano 14 miesięcy. Prace będą prowadzone pod ruchem.
nowe tory, mat. MPKJednocześnie MPK
rozstrzygnęło w poniedziałek 11 kwietnia przetarg na przebudowę na wymianę ośmiu rozjazdów przy wjeździe do zajezdni Borek. Wygrał wrocławski Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na kwotę 6,091 mln zł brutto.
Ponadto niedawno przewoźnik
rozstrzygnął przetarg na dokumentację na przebudowę i rozbudowę zajezdni Ołbin. Celem prac jest m.in. zwiększenie pojemości zajezdni, zwiększenie powierzchni służących naprawom i przeglądom tramwajów, reorganizacja wjazdów i wyjazdów. O zamówieniu piszemy
tutaj.