W połowie roku mogłoby nastąpić podpisanie umowy z wykonawcą węzła przesiadkowego przy skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois. Żeby to się stało miasto musi go wybrać. Spółka Wrocławskie Inwestycje właśnie opublikowała przetarg, w którym przez miesiąc czeka na oferty.
Skrzyżowanie ulic Drobnera i Dubois to ważny – po pl. Powstańców Wielkopolskich – punkt przesiadkowy na Nadodrzu. Krzyżują się tutaj przede wszystkim linie tramwajowe (6, 7, 19), ale także autobusowe (128, 144 oraz nocne 240, 247, 248, 250). Jednak przesiadki nie są tutaj na razie zbyt komfortowe, by nie wspominać także o oczekiwaniu.
Przygotowania do jego przebudowy już w 2021 roku zapowiadał prezydent Jacek Sutryk.
Komunikacja we Wrocławiu. Koniec z najwęższym przystankiem
Wspomniana
inwestycja obejmie ul. Drobnera (odcinek od Cybulskiego do Łokietka) i ul. Dubois (odcinek od Drobnera do Pomorskiej) oraz fragmenty ulic przylegających: Cybulskiego, Śrutowej i Rydygiera. Będą to roboty kompleksowe dotyczące wymiany podbudowy i nawierzchni jezdni, torowiska tramwajowego, wymianę oświetlenia ulicznego, przebudowę dróg rowerowych czy nasadzenia zieleni. Według szacunków magistratu inwestycja może kosztować nawet 50 mln złotych.
Przede wszystkim zmieni się geometria jezdni, co pozwoli wygospodarować miejsce na dwa szerokie perony przystankowe na ul. Drobnera. Oznacza to, że najwęższy przystanek we Wrocławiu wkrótce odejdzie do historii. Takim nazywano przystanek tramwajowy "Dubois" na wysokości posesji nr 10 i 12. Co więcej, wjadą tam autobusy, co ułatwi przesiadanie się pomiędzy różnymi liniami.
Co wiadomo o samych nowych autobusowo-tramwajowych przystankach? Każdy peron będzie miał 65 metrów długości, co pozwoli zatrzymać się tam Moderusowi Gamma i dwóm 12-metrowym autobusom albo Pesie Twist oraz 12 i 18-metrowym autobusom.
Na każdym z peronów znajdą się dwie czteromodułowe wiaty, dwa trejaże z ławkami, biletomat, wyświetlacz Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Dodatkowo zasadzone mają być na nich po cztery drzewa, a wszystko będzie oświetlone ledowymi latarniami.
Po ukończonej inwestycji zaplanowano tutaj w sumie: 19 drzew, 1375 krzewów liściastych, 1525 pnączy, 1080 sztuk traw ozdobnych, 270 półkrzewów i 270 roślin cebulowych.
Drogi dla rowerów zaaranżowane na nowo Z kolei zmiana geometrii jezdni na ul. Dubois pozwoli na budowę pasa rowerowego po zachodniej i drogi rowerowej po wschodniej stronie tej ulicy. Ta pierwsza DDR, dzięki oddzielnemu pasowi przez tarczę skrzyżowania, będzie połączona z istniejącą infrastrukturą wzdłuż południowej części ul. Drobnera.
Ta druga powstanie po likwidacji jezdni wewnętrznej ul. Dubois i przeniesieniu miejsc parkingowych wzdłuż nowego śladu jezdni. Tam też powstaną miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Dodatkowy przejazd rowerowy zaplanowany został także po wschodniej stronie skrzyżowania ulic Drobnera i Łokietka.
Cena i doświadczenie kierownika robót - warunki dla wykonawcy Wykonawcy zainteresowani tym kontraktem inwestycyjnym mogą składać swoje oferty do 24 kwietnia do godz. 11. Decydującym kryterium będą: cena (60 proc.), doświadczenie kierownika robót torowych (20 proc.), doświadczenie kierownika robót drogowych (10 proc.) oraz doświadczenie kierownika robót (10 proc.).
Wykonawca będzie miał 18 miesięcy od dnia podpisania umowy na przeprowadzenie prac budowlanych. Biorąc pod uwagę wskazane w postępowaniu terminy umowę można byłoby podpisać raczej nie wcześniej niż w okolicach wakacji, a prace mogłyby się zakończyć bliżej końca 2026 lub na początku 2027 roku.