Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Reymonta. Pracami objęty zostanie niespełna 500-metrowy odcinek ulicy i torowiska od wiaduktu kolejowego do mostu Osobowickiego.
Ulica Reymonta – wraz z Pomorską i mostami Osobowickimi – stanowi jeden ważnych ciągów komunikacyjnych prowadzących na północ miasta. Obecnie prowadzą tędy trzy linie tramwajowe oraz dwie autobusowe.
Przewidziano wspólny pas autobusowo-tramwajowy po środku – z zachowaniem priorytetu komunikacji miejskiej. Istniejące zatoki autobusowe zostaną zlikwidowane. Pasażerowie będą korzystać z jednej pary przystanków wiedeńskich, które zaprojektowano po południowej stronie skrzyżowania z ul. Kraszewskiego. Jego długość pozwoli na równoczesne zatrzymanie tramwaju i autobusu. Po obu stronach przystanku zostaną wytyczone przejścia dla pieszych. Na przystanku zainstalowane zostaną tablice informacyjne.
Wykonane zostanie odwodnienie torowiska. Przebudowa obejmie także sieć wodociągową, sanitarną (ogólnospławową), powstanie kanał teletechniczny. Ustawione zostaną nowe aluminiowe słupy oświetleniowe z oprawami LED-owymi. Niskimi latarniami doświetlone zostaną przejścia dla pieszych i przystanki.
Mają zostać zapewnione obustronne powiązania piesze i rowerowe. Po wschodniej stronie przewidziano dwukierunkową drogę rowerową – po zachodniej stronie, w przypadku braku możliwości separacji ruchu pieszego i rowerowego, dopuszczono wspólny ciąg pieszy o rowerowy. Po stronie zachodniej ma zostać rozważona możliwość usytuowania dodatkowych ławek poza przystankami. Zachowany ma zostać alejowy układ drzew – z ich uzupełnieniem.
Termin składania ofert mija 5 czerwca. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta w branży drogowej (20%), wodociągowej (10%) i kanalizacyjnej (10%). Na wykonanie dokumentacji projektowej przeznaczono 18 miesięcy. W tym terminie wykonawca musi też przedstawić ostateczne decyzje i zgody na rozpoczęcie prac budowlanych. Wykonawca będzie też sprawował nadzór autorski nad realizacją prac.
mat. Wrocławskie Inwestycje