MPK Wrocław ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy zajezdni tramwajowej Ołbin przy ul. Słowiańskiej. Celem prac jest m.in. zwiększenie pojemości zajezdni, zwiększenie powierzchni służących naprawom i przeglądom tramwajów, reorganizacja wjazdów i wyjazdów z wykorzystaniem torów od strony ul. Ołbińskiej.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy zajezdni tramwajowej Ołbin. Celem robót jest zwiększenie pojemności zajezdni z 78 do 104 wozów, powiększenie przestrzeni napraw, warsztatów i przestrzeni magazynowych, a także zmiana układu torowego z wjazdami i wyjazdami.
Obecnie cały zakład jest obsługiwany od strony południowej, czyli ul. Słowiańskiej, gdzie wykonywane są też manewry przetaczania pojazdów. Obsługa od strony Ołbińskiej praktycznie nie występuje. Teraz przewidziano, że wjazd tramwajów będzie odbywać się przez Ołbińską (brama 3), a wyjazd przez Słowiańską (brama 1 i 2). Pozwoli to zwiększyć przepustowość zajezdni oraz zmniejszyć liczbę uciążliwych manewrów na Słowiańskiej.
Hala obsługi technicznej (OT) zostanie rozbudowana i przebudowana. Zwiększy się liczba torów postojowych, a także powiększona zostanie przestrzeń remontowa, warsztatowa, magazynowa, strefa naprawcza i wózków z kanałami. Pojawią się tokarka podtorowa i nowe pomosty do pracy na dachu tramwajów. Na dachu rozbudowanej części hali przewidziano parking na 100 samochodów.
Przebudowana zostanie też hala naprawcza (OP) w rejonie ul. Krętej, która obecnie jest wyłączona z eksploatacji. Przewidziano wprowadzenie funkcji wystawowo-reprezentacyjnej w części wejściowej od stronu ul. Ołbińskiej, funkcji przeglądów codziennych z dwoma torami przejazdowymi i czterema kanałami naprawczymi, funkcji administracyjno-biurowej, dyspozytorni, magazynów i szatni dla mechaników i motorniczych. Założono też budowę nowej hali OC, która umożliwi obsługę tramwajów na trzech torach. Przewidziano podpiwniczenie, za pomocą którego możliwa będzie komunikacja z budynkiem OP.
Budynek garażowy pogotowia zamieni się w myjnię tramwajową. Istniejący zespół budynków gospodarczych zostaną przebudowane i nadbudowane na potrzeby centrali ruchu oraz funkcji administracyjnej oraz magazynowej. Przebudowane bądź wybudowane od nowa zostaną też budynki portierni.
Termin składania ofert mija 25 lutego. O wyborze decydują cena (90%), doświadczenie w specjalności architektonicznej (5%) oraz branży torowej (5%). Na realizację prac przeznaczono 150 dni. Projektant będzie też sprawować nadzór autorski nad późniejszą realizacją prac.
Niebieski - obiekty przebudowywane, czerwony - nowe, pomarańczowy - wyburzane. Błękitne tory - nowe odcinki, mat. MPK Wrocław
mat. MPK Wrocław