Wrocławskie Inwestycje prowadza postępowanie na wykonanie koncepcji rewitalizacji ul. Szczytnickiej. Jeden z wariantów zakłada uspokojenie ruchu.
Zamawiający zakłada dwa warianty organizacji ruchu. Jeden to pozostawienie ruchu ogólnego samochodowego na ulicy, a drugi – ograniczenie ruchu samochodowego do niezbędnego dojazdu do posesji, dostaw oraz służb. W każdym wariancie ruch samochodowy jest przewidziany po torowisku. Zgodnie z wymaganiami na placu przy skrzyżowaniu ulic Szczytnickiej i Polaka ma zostać zachowana możliwość zawracania autobusu. W miejscu istniejącego przystanku tramwajowo-autobusowego ma zostać zaprojektowany peron o wysokości 22 centymetrów i długości minimum 34 metrów umożliwiający wsiadanie i wysiadanie z poziomu chodnika.
Przewidziano nowe przejście dla pieszych po środku Szczytnickiej. Zlikwidowane mają zostać bariery architektoniczne. Ruch rowerowy zostanie poprowadzony na zasadach ogólnych. Jeżeli chodzi o zieleń – założono nasadzenia drzew wysokich w donicach i zieleni niskiej w gruncie lub donicach. Przewidziane ma zostać miejsce dla ogródków gastronomicznych. Ze względu na ograniczone możliwości zagospodarowania wód opadowych rekomendowane jest wprowadzenie rozwiązań z zakresu błękitno-zielonej infrastruktury, np. rozszczelnienie nawierzchni i posadzenie roślin w gruncie, zaprojektowanie tzw. zielonych przystanków, co będzie pełniło funkcje retencyjne.
Termin składania ofert mija 3 lipca. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta w branży drogowej (40%). Na realizację przedmiotu zamówienia przewidziano 12 miesięcy. Dokumentacja ma posłużyć do porównania dwóch wariantów koncepcji zagospodarowania, wynikających z wariantowej organizacji ruchu. Na tej podstawie zostanie wybrany docelowy wariant przebudowy.
Przypomnijmy – MPK Wrocław rozpoczyna teraz
prace przy remoncie torowiska i sieci trakcyjnej na Szczytnickiej. Prace przeprowadzi Zakład Sieci i Zasilania.
mat. Wrocławskie Inwestycje