Od wiosny Wrocławski Rower Miejski będzie liczył 2000 jednośladów i 200 stacji, czyli ponad dwa razy więcej niż obecnie. W przetargu na operatora WRM jedyną ofertę złożył obecny operator, firma Nextbike. Za cztery lata usługi zarobi 24,6 mln zł.
Wrocławski Rower Miejski nie tylko się powiększy, ale też znacząco zmieni. Aby usprawnić działanie WRM w nowym systemie planowane jest przeniesienie obsługi roweru z komputerów przy stacjach na same jednoślady. Operator ma zorganizować stacje rowerowe w dwóch standardach – z terminalem umożliwiającym rejestrację i płatność oraz z totemem informacyjnym, obie wyposażone w standardowe stojaki rowerowe, w kształcie litery „U”. Znikną elektrozamki. Pojazdy będzie się wypożyczało dzięki komputerowi na rowerze.
System ruszy w marcu, gdy Nextbike udostepni połowę rowerów. Od czerwca ma już być dostępnych 2 tys. jednośladów. Wrocław zdecydował się na rozszerzenie oferty również na zimę, na wzór Krakowa, gdzie w tych miesiącach na ulicach pozostaje jedna trzecia rowerów. W tym przypadku zimą będzie dostępnych 600 pojazdów.
Ceny za wypożyczanie rowerów zostaną bez zmian, podobnie jak zasada, że pierwsze 20 minut jeździmy za darmo. Dla rowerów specjalnych (w ofercie mają być dziecięce, tandemy, ale też w niewielkim zakresie elektryczne) będzie oddzielny cennik.
Wrocław nie zdecydował się na free floating, więc WRM wciąż będzie oparty o stacje. Ale w systemie zaplanowano możliwość utworzenia czegoś takiego jak stacje wirtualne. Ma to być tymczasowe rozwiązanie, uruchamiane np. podczas meczów czy koncertów, w czasie którego „stacją” stałby się określony obszar, na którym rower można by było przypiąć do czegokolwiek – latarni, ogrodzenia czy barierki.
Obecnie liczącym około 800 rowerów WRM, jak zresztą od uruchomienia w 2011 r., zarządza Nextbike. W przetargu złożył jedyną ofertę, choć konkurencyjną był gotowy złożyć Orange. Firma jednak przegrała w KIO zażalenie na warunki przetargu. W nich wymagano od oferenta doświadczenia w postaci zorganizowania systemu na minimum 1000 rowerów. Orange dopiero wchodzi na rynek. Jego jedynym systemem jest liczący 110 rowerów nowy system w Olsztynie.