Stare stacje roweru miejskiego znikają właśnie z ulic Wrocławia. Zużyte rowery trafiły do recyklingu. – Nowa umowa na obsługę Wrocławskiego Roweru Miejskiego to nowy sprzęt i dużo nowości dla użytkowników. Usuwamy stare stacje z ulic, projektujemy wygląd nowych, dogrywamy też wszystkie szczegóły przyszłorocznego sezonu z miastem Wrocław – mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska S.A.
Stacje rowerowe na pewno zmienią wygląd, bo w nowym systemie komputery, które do tej pory były zamontowane w stacjach będą przy rowerach, choćby z tego powodu stacje nie muszą mieć elektrozamków, którymi przypinało się rowery.
– Ta zmiana technologiczna spowoduje, że cały system będzie bardziej funkcjonalny i elastyczny. Dodatkowo do dyspozycji użytkowników będą rowery specjalne, m.in. cargo, czy rowery elektryczne – mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy w UM Wrocławia.
To też ostatnia zima kiedy wypożyczalnie są niedostępne, od przyszłego roku będą działały całorocznie, w zimie zmniejszy się jedynie liczba dostępnych dla użytkowników jednośladów. Nowy sezon WRM według nowej umowy wystartuje 1 marca 2019 roku i Nextbike uruchomi wtedy 100 stacji i udostępni 1000 rowerów. Kolejne sto stacji i tysiąc rowerów pojawi się na ulicach Wrocławia w czerwcu.
Utrzymane zostaną dotychczasowe opłaty za wypożyczenie roweru zwykłego: bezpłatnie do 20 min, 2 zł od 21 min do 60 min, 4 zł za każdą następną godzinę. Maksymalny czas wypożyczenia roweru wynosi 12 godzin.