Trwa budowa kolejnych odcinków Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Na początku października ekipy budowlane wylewają beton pod przyszłą pętlę dla tramwajów i autobusów w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Na dochodzącej do pętli ul. Rogowskiej ułożono już dużą część przyszłego torowiska.
Dużo dzieje się na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej. W październiku największe postępy prac widać w okolicach stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
To właśnie tam - pomiędzy ul. Rogowską, Żernicką i Zemską - zlokalizowana zostanie przyszła pętla dla tramwajów i autobusów.
– Obecnie na budowie pętli trwa betonowanie podbudowy pod przyszłe torowisko. Będą poruszać się po nim zarówno tramwaje, jak i autobusy. Wcześniej zakończyliśmy w tym miejscu prace związane z przebudową sieci podziemnych – mówi Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji.
Obok nowej pętli zostanie zlokalizowany także parking typu „Parkuj i Jedź”. Znajdzie się miejsce na ładowarki do autobusów elektrycznych. Całość ma służyć jako centrum przesiadkowe pomiędzy autobusami, tramwajami i zatrzymującymi się na stacji Wrocław Nowy Dwór pociągami.
Wartość całkowita budowy TAT na Nowy Dwór to ok. 386 mln zł brutto. Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej kwotą 117 mln zł. Całość będzie liczyła 7 km i poprowadzi z pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór.
Fragment TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej został już otwarty w połowie 2021 r. Wybudowano 2 km nowego torowiska, perony przystankowe, 2 km dróg dla rowerów, 2,4 km nowych chodników, wiadukt o długości 22 m i szerokości 17 m. posadzono 300 drzew.