MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na dostawę 24 nowych tramwajów z opcją na kolejne 16 pojazdów. Powody do zadowolenia ma bydgoska Pesa, która pokonała w postępowaniu ofertę Modertransu.
Przedmiotem rozpisanego w lipcu przetargu jest dostawa 24 wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Przewidziano też prawo opcji w postaci możliwości zwiększenia zamówienia dodatkowo do 16 tramwajów.
Tramwaj o długości maks. 32 m i szerokości 2,4 m powinien być co najmniej trójczłonowy. Całkowitą pojemność określono na co najmniej 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym min. 40 na miejscach siedzących. W tramwaju znaleźć się ma co najmniej pięć sztuk drzwi. W tramwaju powinny znaleźć się maks. cztery wózki, w tym co najmniej dwa skrętne. Wymagany jest akumulator bądź zasobnik energii, umożliwiający przejechanie min. 400 m bez zasilania z sieci trakcyjnej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Termin składania ofert minął pod koniec października. Wystartowały dwie firmy. Modertrans zaproponował 367,826 mln zł brutto, w tym 222,120 mln zł za zadanie podstawowe, obejmujące 24 tramwaje. Cena jednostkowa za jeden pojazd to 8,954 mln zł brutto. Pesa zaproponowała 337,664 mln zł brutto, w tym 204,037 mln zł brutto za zadanie podstawowe. Cena jednostkowa za jeden pojazd to 8,229 mln zł brutto.
Powody do zadowolenia ma bydgoski producent, który został wskazany jako zwycięzca postępowania. – Właśnie rozstrzygnęliśmy przetarg na 24 tramwaje z opcją na kolejnych 16 sztuk. Zastąpią one stare, poczciwe Konstale 105, które dla milionów pozostaną tramwajami naszej młodości. To będą tramwaje „szyte na miarę” Wrocławia. Umowę podpiszemy i nazwę zdradzimy jeszcze przed Bożym Narodzeniem – poinformował Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Cena decydowała o wyborze w mniej niż 50%. Pesa zdobyła 95,95 punktów na 100 możliwych, a jej konkurent – 88,96. Bydgoski producent zdobył więcej punktów w kryterium ceny, poziomu hałasu wewnętrznego, pochyłości podłogi, liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi, natomiast Modertrans – nacisku statycznego osi.
Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy. Na realizację dostaw pozostałych tramwajów przeznaczono maksymalnie 37 miesięcy. O skorzystaniu z prawa opcji zamawiający ma prawo poinformować w ciągu 27 miesięcy od zawarcia umowy. Tramwaje w ramach opcji zostaną dostarczone w terminie 7-15 miesięcy od zakończenia dostaw w ramach zamówienia podstawowego.