Wrocław rozstrzygnął przetarg na brakujące elementy trasy tramwajowej na Popowice. O zlecenie ubiegały się cztery firmy. Postępowanie wygrała firma Pro-Tra Building, która jest gotowa wykonać prace za nieco ponad 150 mln zł brutto. Nową trasą o łącznej długości 3,5 km tramwaje pojadą w 2022 r.
Przedmiotem przetargu prowadzonego przez Wrocławskie Inwestycje jest kolejny, zasadniczy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż Dmowskiego, Popowickiej, Starogroblowej i Długiej na odcinku od ul. Milenijnej do ul. Władysława Jagiełły. W ramach tego zadania powstać ma 3,1 km torowiska, w tym 1,45 km torowiska zielonego.
Zamówienie podzielone jest na cztery zadania. Pierwsze obejmuje budowę trasy tramwajowej wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Drugie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Popowickiej z ul. Wejherowską, Zajęczą oraz ul. Białowieską, a także budowy ścieżek rowerowych po południowej stronie ul. Popowickiej. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa lewoskrętu i prawo skrętu z Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej wraz z montażem sygnalizatorów. W ramach ostatniej części założono przebudowę ul. Mieszczańskiej.
Termin składania ofert minął w I połowie kwietnia. Wystartowały cztery firmy z ofertami od 150,3 mln zł do 191,2 mln zł brutto przy budżecie określonym na kwotę 150,3 mln zł brutto. Dziś (26 maja) postępowanie zostało rozstrzygnięte – wygrała firma Pro-Tra Building, która złożyła najtańszą ofertę. Wykonawca będzie miał 24 miesiące na realizację prac, licząc od podpisania umowy.
Warto przypomnieć, że teraz realizowany jest pierwszy etap prac. Obejmuje on budowę kilkusetmetrowego odcinka torowiska wzdłuż Długiej na odcinku od marketu Tesco do zjazdu na teren Politechniki Wrocławskiej wraz z przebudową układu drogowego i wiaduktu przy Długiej. Powstać ma tutaj węzeł przesiadkowy na kolej wraz z nowym przystankiem Wrocław Szczepin. W sumie cała trasa ma liczyć 3,5 km.