Wrocław ogłosił zapowiadany przetarg na brakujące elementy trasy tramwajowej na Popowice. Nową trasą o łącznej długości 3,5 km tramwaje pojadą w 2022 r.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje jest kolejny, zasadniczy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż Dmowskiego, Popowickiej, Starogroblowej i Długiej na odcinku od ul. Milenijnej do ul. Władysława Jagiełły. W ramach tego zadania powstać ma 3,1 km torowiska, w tym 1,45 km torowiska zielonego.
Zamówienie podzielone jest na cztery zadania. Pierwsze obejmuje budowę trasy tramwajowej wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Drugie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Popowickiej z ul. Wejherowską, Zajęczą oraz ul. Białowieską, a także budowa ścieżek rowerowych po południowej stronie ul. Popowickiej. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa lewoskrętu i prawo skrętu z Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej wraz z montażem sygnalizatorów. W ramach ostatniej części założono przebudowę ul. Mieszczańskiej.
Termin składania ofert mija 11 marca. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie kierownika robót torowych (20%), drogowych (10%), mostowych (5%), robót instalacyjnych (5%). Na realizację prac, wraz z odbiorami, przeznaczono 24 miesiące.
Warto przypomnieć, że teraz realizowany jest pierwszy etap prac. Obejmuje on budowę kilkusetmetrowego odcinka torowiska wzdłuż Długiej na odcinku od marketu Tesco do zjazdu na teren Politechniki Wrocławskiej wraz z przebudową układu drogowego i wiaduktu przy Długiej. Powstać ma tutaj węzeł przesiadkowy na kolej wraz z nowym przystankiem Wrocław Szczepin. W sumie cała trasa ma liczyć 3,5 km.