Po zakończeniu gruntownej modernizacji obiekt przy ulicy Powstańców Śląskich 209 pomieści aż 130 pojazdów. Powstanie miejsce na nowoczesne tramwaje mające obsłużyć powstające trasy na Nowy Dwór oraz na Popowice. Prace budowlane potrwają 14 miesięcy i pochłoną 42,5 miliona złotych.
W wakacje – w ramach oddzielnej umowy – doszło do wymiany rozjazdów przed zajezdnią tramwajową Borek, teraz przyszedł czas na rozbudowę samego obiektu. W rezultacie zmieści się tam aż 130 tramwajów (obecnie jest miejsce na 100 składów).
To kluczowe, ponieważ MPK Wrocław cały czas prowadzi rewolucję taborową. Trwa systematyczna dostawa 46 nowoczesnych tramwajów Moderus Gamma 2. Przewoźnik podpisał też kontrakt na zakup 24 tramwajów produkowanych przez bydgoską Pesę, a dzięki opcji zamówiona pula może powiększyć się nawet do 40 nowych pojazdów.
– Rozpoczynająca się inwestycja to konsekwencja decyzji, która zapadła dwa lata temu: rezygnacji z budowy nowej, dużej zajezdni na Złotnikach. Tramwaje, które zamówiliśmy i właśnie do nas docierają, tutaj znajdą swój nowy dom. Zakup nowego taboru musi znaleźć odzwierciedlenie w bazie, w której będziemy mogli przechowywać, remontować, utrzymywać nowe tramwaje, które mają służyć mieszkańcom Wrocławia – mówił wiceprezydent Jakub Mazur.
Prezydent jest zadowolony, że kontrakt na przebudowę wygrała wrocławska firma. Zrealizuje go Zakład Sieci i Zasilania, który z MPK Wrocław współpracuje często i efektywnie. – Po TORYwolucji, która przyniosła wymierne efekty w postaci istotnego spadku liczby wykolejeń, po rewolucji taborowej, którą pasażerowie odczuwają każdego dnia, rozpoczynamy pracę u nas w domu, na zajezdni – podkreśla prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder. – Rozpoczynamy przebudowę tej zajezdni, ale zmodernizujemy również dwie pozostałe. Na zajezdni Gaj prace już trwają; pięć milionów złotych kosztuje modernizacja tamtejszej hali. Później przejdziemy do Ołbina, zajezdni najtrudniejszej, historycznej. Chcemy z niej zrobić funkcjonującą perełkę. Miejsce, gdzie będziemy bezpiecznie dbać o tramwaje i jednocześnie, gdzie będziemy pokazywać kolejnym pokoleniom historię tramwaju elektrycznego we Wrocławiu – dodaje.
Prezes podkreśla, że prace na zajezdni Borek nie będą odczuwalne dla pasażerów. Ze wszelkimi wyzwaniami logistycznymi MPK poradzi sobie bez zmian w kursowaniu tramwajów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.