Wrocław otworzył oferty w przetargu na obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 18 autobusów przez okres pięciu lat, do końca maja 2026 r. W przeważającej większości zlecenie dotyczy linii strefowych. Linie te połączą Wrocław z gminami Czernica, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Siechnice i Żórawina.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz gmin Czernica, Żórawina, Kąty Wrocławskie, Siechnice i Kobierzyce. Zlecenie obejmuje przewozy na strefowych liniach autobusowych (903, 907, 909, 913, 920,927L, 927P, 933, 947) i normalnych liniach autobusowych (612). Zadaniem wykonawcy będzie też dystrybucja biletów, chyba że linie zostaną objęte system Urbancard Wrocławska Karta Miejska.
Wykonawca musi dysponować co najmniej 18 autobusami, w tym pięcioma krótkimi (A) oraz 13 standardowymi (C). Usługa obejmuje okres od 1 czerwca 2021 r. do końca maja 2026 r. Liczba wozokilometrów szacowana jest na 7 083 859 wozokilometrów. Więcej o przetargu piszemy
tutaj.
Wczoraj (28 stycznia) minął termin składania ofert. Wystartowało sześć firm. Dolnośląskie Linie Autobusowe zaproponowały 55,946 mln zł brutto, konsorcjum PKS Południe i A21 – 56,720 mln zł, BP Tour – 62,452 mln zł, PKS w Grodzisku Maz. – 63,863 mln zł, Mobilis – 64,874 mln zł, Bus Marco Polo Wratislavia 1992 – 81,419 mln zł,
Budżet zamawiającego to 58,021 mln zł. O wyborze decydują zmienione kryteria: cena (60%) oraz liczba autobusów podstawowych typu C o długości minimum 11,50 m (13%), liczba autobusów podstawowych typu A z wysokością progu wejściowego maks. 325 mm w co najmniej jednych drzwiach i posiadających automatyczną skrzynię biegów (3%), liczba autobusów podstawowych typu A z wysokością progu wejściowego maks. 325 mm w co najmniej jednych drzwiach (3%), liczba autobusów podstawowych typu A posiadających automatyczną skrzynię biegów (3%), liczba autobusów typu C wyprodukowanych w 2021 roku (13%), wyposażenie autobusów typu C w system rekuperacji lub system start stop (3%), wyposażenie autobusów podstawowych typu C wyprodukowanych w 2021 r. w system wykrywania pieszych oraz rowerzystów w tzw. „martwym polu” (3%), liczba autobusów wyposażonych w możliwość zdalnego przesyłania danych dotyczących sprzedaży biletów z kas fiskalnych do systemu analizy danych we wszystkich autobusach obsługujących linie strefowe (2%). W praktyce wybór sprowadza się do ceny, gdyż wszyscy oferenci – poza jednym – zaproponowali we wszystkich kryteriach tają samą liczbę pojazdów.
Więcej o założeniach komunikacji piszemy
tutaj.