Zgodnie z zapowiedziami Wrocław rozpisał nowy przetarg na budowę trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Inwestycję podzielono na aż 22 części, by umożliwić udział mniejszym firmom i zaradzić tym samym sytuacji na rynku związanej z brakiem ofert bądź ze zbyt wysokimi cenami.
Po nieudanym pierwszym przetargu na budowę całej 7-kilometrowej trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia, w którym
nie było żadnych ofert, Wrocławskie Inwestycje ogłosiły nowe postępowanie na jej budowę. Tym razem przetarg został podzielony na 22 części, odpowiadające różnym branżom. Taka zmiana ma pozwolić na udział w przetargach mniejszym firmom, które w przeciwnym wypadku byłyby podwykonawcami i skrócić trasę przepływu pieniędzy. Termin składania ofert dla poszczególnych części mija 6 września. Wrocław zaplanował, że cała trasa ma powstać do 2021 r. Realizacja poszczególnych etapów i części będzie wymagała szczegółowego etapowania, dlatego też w wielu przypadkach czas realizacji liczy się od zawiadomienia wykonawcy przez zamawiającego o terminie rozpoczęcia robót.
Część 1 obejmuje wycinkę zieleni kolidującej z inwestycją. Na realizację przeznaczono 50 dni, a o wyborze zadecydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%).
Część 2 dotyczy badań archeologicznych, na które przeznaczono 12 miesięcy. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz doświadczenie archeologa (40%).
Większym zadaniem jest
część 3, która dotyczy inwentaryzacji i rozbiórki wiaduktu nad ul. Smolecką oraz budowy nowego obiektu. Nowy obiekt będzie miał 22,44 m długości i 17,14 m szerokości. Zadanie to zajmie 10 miesięcy, a o wyborze wykonawcy zadecydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót mostowych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Kolejna,
czwarta część dotyczy modernizacji podstacji Nabycińska. Przedmiotem
piątej części jest budowa wraz z wyposażeniem oraz zasilaniem stacji Nowodworska. W przypadku obydwu zadań wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich robót w terminie do 12 miesięcy, licząc od dnia powiadomienia wykonawcy przez zamawiającego o dacie rozpoczęcia robót. Przewidywany termin realizacji to lata 2019-2020. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót elektrycznych (30%), wydłużenie gwarancji (5%) oraz okresu utrzymania rękojmi (5%).
Szósta część obejmuje przebudowę układu drogowo-tramwajowego wraz z infrastrukturą naziemną i podziemną w obszarze pl. Orląt Lwowskich i ul. Nabycińskiej, a także budową początkowego, 1,17-kilometrowego fragmentu trasy autobusowo-tramwajowej do ul. Smoleckiej. Realizacja tej części zajmie 16 miesięcy. O wyborze zadecydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót drogowych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu rękojmi (5%).
Przedmiotem
siódmej części jest budowa wiaduktu drogowo-tramwajowego nad szlakiem kolejowym PKP wraz z tunelowym przejściem pieszo-rowerowym oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Dla zapewnienia ciągłości ruchu kolejowego podczas wyłączenia zasilania w sieci trakcyjnej wykonawca zapewni lokomotywę popychającą wraz z obsługą. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich robót w terminie do 18 miesięcy, licząc od dnia powiadomienia wykonawcy przez zamawiającego o dacie rozpoczęcia robót. Przewidywany termin realizacji to lata 2019-2020. O wyborze zadecydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót mostowych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu rękojmi (5%).
Ósma część dotyczy budowy przepompowni wód opadowych oraz kanału tłocznego pod torami kolejowymi. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich robót w terminie do 8 miesięcy, licząc od dnia powiadomienia wykonawcy przez zamawiającego o dacie rozpoczęcia robót. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót konstrukcyjnych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Dziewiąta część dotyczy przebudowy odcinków kanalizacji deszczowej w buspasie ul. Strzegomskiej.
Dziesiąta część obejmuje przebudowę kolizji sieci ciepłowniczej. Termin wykonania robót w obydwu przypadkach to trzy miesiące od dnia powiadomienia przez zamawiającego o dacie rozpoczęcia robót. Przewidywany termin realizacji to 2019 r. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót instalacyjnych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Jedenasta część również dotyczy przebudowy kolizji odcinka sieci ciepłowniczej, z tą różnicą, że na realizację zadania przeznaczono 4 miesiące.
Dwunasta część to budowa kanalizacji MKT, SDIP i sygnalizacji świetlnej na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej, czyli na większej części TAT. W ramach
części 13 zostaną przebudowane kolizje sieci teletechnicznych na tym samym odcinku. Na realizację w obydwu przypadkach przeznaczono 4 miesiące od momentu powiadomienia przez zamawiającego o rozpoczęciu robót. Przewidywany termin realizacji to 2019-2020. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót teletechnicznych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Część nr 14 zakłada budowę południowej łącznicy tramwajowej (relacji skrętnej) na skrzyżowaniu ul. Sadowej i ul. Podwale wraz z nawierzchnią drogową i siecią trakcyjną. Zastąpi ona likwidowany awaryjny skręt tramwajów z ul. Piłsudskiego w ul. Podwale. Czas realizacji określono na 2 miesiące. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót drogowych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Część nr 15 obejmuje budowę łącznika kanalizacji deszczowej pomiędzy ul. Strzegomską a Fabryczną. Na realizację w obydwu przypadkach przeznaczono trzy miesiące od momentu powiadomienia przez zamawiającego o rozpoczęciu robót. Przewidywany termin realizacji to 2019 r. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót instalacyjnych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Przedmiotem kolejnej,
szesnastej części jest budowa zagospodarowania TAT wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną na odcinku od wiaduktu nad ul. Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ul. Wagonowej. Prace obejmują ok. 1,5-km odcinek trasy.
Część 17 to budowa zagospodarowania TAT wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną na odcinaku od wiaduktu nad szlakiem PKP do ul. Nowodworskiej, czyli na ok. 1,5-km odcinku trasy. Natomiast
część 18 dotyczy budowy zagospodarowania TAT wraz z infrastrukturą podziemną i naziemną na odcinku od ul. Nowodworskiej do ul. Rogowskiej, czyli do końca planowanej trasy. Realizacja potrwa sześć miesięcy, licząc od daty powiadomienia przez zamawiającego o terminie rozpoczęcia robót. Przewidywany termin realizacji to lata 2019-2020. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót drogowych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
W ramach
części nr 19 założono montaż sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej. Realizacja tej części potrwa dwa miesiące, licząc od daty powiadomienia o realizacji. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót elektrycznych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%). Przewidywany termin realizacji to lata 2019-2021.
Część nr 20 dotyczy montażu instalacji i urządzeń sygnalizacji świetlnej i sterowania ruchem wraz z oprogramowaniem i uruchomieniem systemu od 1,170 km trasy. Realizacja zajmie trzy miesiące od dnia powiadomienia przez zamawiającego o terminie rozpoczęcia robót. Przewidywany termin realizacji to lata 2019-2020. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót elektrycznych (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Część 21 dotyczy nasadzeń drzew i krzewów. Na realizację przeznaczono dwa miesiące, licząc od daty powiadomienia o realizacji prac. Termin realizacji to 2019-2021. O wyborze decydują cena (60%), doświadczenie osoby wskazanej na stanowisko kierownika (30%), termin gwarancji (5%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).
Ostatnia część dotyczy zaprojektowania i wybudowania trasy autobusowo-tramwajowej w ciągu ul. Rogowskiej na odcinku od skrzyżowania ul. Strzegomskiej i ul. Rogowskiej do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Na realizację tej części przeznaczono 20 miesięcy. O wyborze zadecydują cena (60%), doświadczenie kierownika budowy (10%), doświadczenie projektanta branży drogowej (10%), doświadczenie projektanta branży torowej (10%), termin gwarancji (5%), a także wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (5%).