Zgodnie z zapowiedziami rusza przetarg na ostatni odcinek trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. Na budowę ok. 1,7-kilometrowego odcinek torowisk wzdłuż Rogowskiej do pętli Nowy Dwór przeznaczono 15 miesięcy.
Projekt przewiduje budowę ok. 1.7-km odcinka trasy tramwajowej wzdłuż ul. Rogowskiej od Strzegomskiej, które zostanie poprowadzone w jezdni. Jak wylicza miasto, powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Przewidziano cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.
Pętla tramwajowa, która powstanie na wysokości obecnej pętli autobusowej, będzie miała dwa tory oraz dwie jezdnie dla autobusów. Kraniec będzie znacznie większy i zajmie powierzchnię między Rogowską, Żernicką i Zemską. Na krańcu powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i parking park and ride na 70 miejsc.
Termin składania ofert mija 8 czerwca. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie kierownika robót torowych (20%), termin gwarancji (10%), okres rękojmi (10%). Na realizację prac przeznaczono 15 miesięcy.
Docelowo, cała trasa autobusowo-tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem będzie liczyć 7 km. Cała TAT na Nowy Dwór będzie gotowa w 2023 roku.