Nowa trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór jest już bardzo wyraźnie widoczna. Wykonawca łączy poszczególne fragmenty od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Robotniczej ze Strzegomską. Na ponad kilometrowym odcinku jest już ułożone torowisko, widać podpory wiaduktów, trwa skrupulatne układanie krzyżownic na torowiskach.
Jeszcze niedawno trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór to było kilka pozornie niepołączonych ze sobą fragmentów. Widzieliśmy skupiska robotników, ale trudno było sobie wyobrazić, jak to będzie wyglądać. Teraz widać praktycznie cały korytarz i duże fragmenty torowisk od skrzyżowania pl. Orląt Lwowskich aż do ul. Robotniczej, gdzie przechodzi w Strzegomską. Prace toczą się na wielu frontach.
Patrząc od centrum miasta już na samym pl. Orląt Lwowskich dużo się dzieje. Powstaje tam złożone skrzyżowanie torowisk, robotnicy układają rozjazdy i krzyżownice. Zabetonowane jest międzytorze praktycznie do ul. Smoleckiej. Na tym odcinku widać już w zasadzie całe torowisko. Przygotowywana jest podbudowa pod trasę rowerową. Po ul. Nabycińskiej z nową nawierzchnią jeżdżą auta.
Trwają intensywne prace torowe przy ul. Śrubowej i Robotniczej. Na misterną robotę wygląda tam już samo poziomowanie torów. – Pną się do góry elementy wiaduktu przy Smoleckiej, efektownie prezentuje się podpora przy ul. Robotniczej – pod 160-metrowy wiadukt. Teraz wykonawca będzie przebudowywał tam sieci podziemne, a następnie ruszą prace przy kolejnych 3 podporach – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Przebudowana została sieć ciepłownicza. Do tego zadania wykorzystywano 160-tonowy dźwig, który układał rury ważące ponad 5 ton.
Cztery firmy chcą budować drugi odcinek
Wrocławskie Inwestycje pod koniec kwietnia
otworzyły oferty w przetargu na kolejny odcinek trasy, od Parku Biznesu do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Zgłosiły się cztery firmy, ich oferty mieszczą się w budżecie. Teraz trwa ich analiza. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony pętla jest w fazie projektowania.
TATTo największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką.
Obecnie umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych. TAT pojedziemy w 2023 r.