W maju Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na brakujące elementy trasy tramwajowej na Popowice, a teraz Urząd Zamówień Publicznych zakończył kontrolę uprzednią, co otwiera drogę do podpisania umowy z wykonawcą. Zamawiający zakłada, że prace budowlane ruszą jeszcze w tym roku.
Przedmiotem przetargu prowadzonego przez Wrocławskie Inwestycje jest kolejny, zasadniczy etap budowy trasy tramwajowej wzdłuż Dmowskiego, Popowickiej, Starogroblowej i Długiej na odcinku od ul. Milenijnej do ul. Władysława Jagiełły. W ramach tego zadania powstać ma 3,1 km torowiska, w tym 1,45 km torowiska zielonego. Przebudowanych zostanie też 1560 m ulic i 10 skrzyżowań. Powstanie 4790 m dróg rowerowych, 5220 m chodników i 590 m ciągów pieszo-rowerowych.
Zamówienie podzielone jest na cztery zadania. Pierwsze obejmuje budowę trasy tramwajowej wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Drugie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Popowickiej z ul. Wejherowską, Zajęczą oraz ul. Białowieską, a także budowy ścieżek rowerowych po południowej stronie ul. Popowickiej. Przedmiotem trzeciego zadania jest budowa lewoskrętu i prawo skrętu z Dmowskiego w kierunku Mieszczańskiej wraz z montażem sygnalizatorów. W ramach ostatniej części założono przebudowę ul. Mieszczańskiej.
O zamówienie ubiegały cztery firmy. Ostatecznie pod koniec maja wygrała je firma Pro-Tra Building, która zaoferowała wykonanie prac za 150,3 mln zł brutto. Teraz miasto zbliża się do podpisania umowy. – Jesteśmy po pozytywnej kontroli uprzedniej przeprowadzonej przez Urząd Zamówień́ Publicznych. Odbywa się̨ ona zawsze, kiedy w inwestycję zaangażowane są̨ duże środki Unii Europejskiej. Oznacza ona, że będziemy mogli po formalnościach dokonanych przez radę miasta podpisać́ umowę̨ z wykonawcą na rozpoczęcie prac w drugim etapie budowy od ul. Jagiełły do Młodych Techników oraz od Starogroblowej/Długiej do Milenijnej – informuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Wrocławskie Inwestycje zapowiadają, że prace na odcinku objętym postępowaniem ruszą jeszcze w tym roku. Warto przypomnieć, że teraz realizowany jest pierwszy etap prac. Obejmuje on budowę kilkusetmetrowego odcinka torowiska wzdłuż Długiej na odcinku od marketu Tesco do zjazdu na teren Politechniki Wrocławskiej wraz z przebudową układu drogowego i wiaduktu przy Długiej. Powstać ma tutaj węzeł przesiadkowy na kolej wraz z nowym przystankiem Wrocław Szczepin. W sumie cała trasa ma liczyć 3,5 km.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.