Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na budowę trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową przystanków kolejowych Wrocław Popowice i Wrocław Szczepin. Wszystkie oferty znacząco przekraczały budżet. Samorząd zapowiada ogłoszenie nowego postępowania.
Przedmiotem postępowania jest budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej od ul. Milenijnej do Jagiełły wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Przedsięwzięcie obejmuje budowę przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą oraz niezbędną infrastrukturą. Przetarg ogłoszony jest wspólnie z PKP PLK i szeregiem deweloperów. Więcej o postępowaniu pisaliśmy
tutaj.
W I połowie lutego
wpłynęły cztery oferty. Najtańsza oferta przekracza budżet, określony na kwotę 182 mln zł brutto, o kwotę ponad 50 mln zł. Wczoraj (22 marca) zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania. – Wszystkie cztery przekraczają założenia budżetowe, które oscylowały wokół 182 ml zł, niemniej miasto było skłonne dołożyć brakujące środki. Niestety, trzy tańsze oferty, w świetle prawa o zamówieniach publicznych trzeba odrzucić, ponieważ zawarte w nich przedmiary kosztorysów są niepełne. Najpewniej oferenci popełnili jakiś błąd techniczny w druku, ale przepisy nie przewidują uzupełniania takiej dokumentacji – tłumaczy decyzję spółki Wrocławskie Inwestycje, Marek Szempliński.
Wrocławskie Inwestycje pracują nad nowym postępowaniem, które ma ruszyć po zakończeniu rozmów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zmianie terminu zakończenia zadania. – Zależy nam na tym, ponieważ obowiązujący obecnie termin niekorzystnie wpływa na cenę ofert, wykonawcy muszą stosownie do niego kalkulować swoje ryzyko przy realizacji projektu – mówi Marek Szempliński.