Wrocławskie Inwestycje poinformowały, że budowa trasy tramwajowo-autobusowej (TAT) na Jagodno – na razie bez części tramwajowej – jest na półmetku. pojadą latem 2025 roku.
Jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu nabiera kształtu. Prace są prowadzone od centrum miasta w kierunku osiedla. – Na odcinku od Świeradowskiej przez okolice ronda na wysokości ulicy Terenowej do Lutosławskiego wykonawcy położyli już dwie warstwy podbudowy bitumicznej, brakuje tylko warstwy ścieralnej. Udało nam się już zrobić „na gotowo” przejazd przez ulicę Terenową – kierowcy przez kilka tygodni jechali zamiast Terenową przez Lutosławskiego. Obecnie do końca wakacji zamknięto wlot Lutosławskiego w celu budowy kanalizacji deszczowej oraz buspasa przecinającego tę ulicę. Objazd Lutosławskiego poprowadzono podobnie, tj. przez ul. Granitową i właśnie otwartą Terenową. – opisuje Łukasz Cwojdziński, kierownik projektu.
Ponieważ wielu kierowców łoobie przejazd na Wojszyce z Jagodna i okolic przez ulicę Drabika, miasto wprowadziło dodatkowo tymczasowy zakaz zatrzymywania na tej ulicy. Samochody parkowane niezgodne z przepisami bezpośrednio na jezdni uniemożliwiały swobodny ruch dwukierunkowy. Straż Miejska kontroluje i interweniuje w przypadku samochodów stojących na zakazie i blokujących Drabika.
– Prace toczą się również na dalszych odcinkach. Wykonawcy pracują też za Lutosławskiego i podążają w kierunku planowanej pętli na Kajdasza. Od Lutosławskiego do ok. 150 m przed skrzyżowaniem z Kopycińskiego jest już gotowa podbudowa betonowa oraz warstwa podbudowy z betonu asfaltowego. Od Kopycińskiego do skrzyżowania z Kajdasza wykonali kanalizację deszczową, korytowanie oraz rozpoczęto roboty brukarskie. Wykonawca rozpoczął też prace związane z przebudową sygnalizacji ruchu kolejowego, w obrębie przecięcia buspasa z linią kolejową 285 prowadzącą do Świdnicy. Niebawem zaczniemy prace na samej pętli przy Kajdasza – opisuje Cwojdziński.
Trasa autobusowa jest już przygotowana wstępnie pod tramwaj. Powstaje odpowiednia kanalizacja deszczowa również na potrzeby odwodnienia przyszłego torowiska tramwajowego, budowane perony są dostosowane dla tramwajów. Geometria buspasa i konstrukcja opiera się na podbudowie betonowej wyprofilowanej na łukach pod montaż torowiska tramwajowego, zachowane są rezerwy pod słupy trakcyjne.
Przypomnijmy, że realizacja I etapu całej inwestycji trwa od października ubiegłego roku. TAT ma mieć 2,7 km długości. W ramach II etapu powstanie wspomniane torowisko tramwajowe. W tej chwili toczy się postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej dobudowy torowiska tramwajowego i trakcji oraz drugiej jezdni wschodniej dla pojazdów indywidualnych, co razem z istniejąca jezdnią zachodnią umożliwi ruch na dwóch pasach w każdym kierunku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.