Szykowanymi trasami na Nowy Dwór i przez Popowice pojadą nowoczesne Moderusy i Pesy, które są systematycznie przywożone do Wrocławia. Część z nich będzie parkować w nowej hali zajezdni Borek, której modernizacja trwa od kilku miesięcy.
Do końca roku potrwa rozbudowa zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich. Budowana hala będzie przystanią dla tramwajów, na które czeka MPK Wrocław: marki Moderus Gamma 2 i Pesa.
"To aż 86 zupełnie nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, które w ciągu ostatnich lat udało nam się zakupić” — przypomniał w majówkę za pośrednictwem FB prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Nowoczesne składy, które są systematycznie dostarczane do Wrocławia, będą jeździć
nowymi trasami na Nowy Dwór i
przez Popowice do pętli Kozanów.Po rozbudowie w zajezdni Borek zmieści się 130 składów, czyli o 30 więcej niż teraz. „Dzięki budowie nowej hali, której powierzchnia wyniesie ponad 1000 mkw., będziemy mogli zapewnić im sprawne utrzymanie” — napisał w poście prezydent Wrocławia.
Oprócz budowy hali modernizacja zajezdni uwzględnia m.in. kilometr nowych torów wraz z rozjazdami i zwrotnicami, remont obecnego torowiska, a także wymianę przyłączy zasilających obiekt w wodę, prąd czy ciepło. W ramach inwestycji pojawi się ekran akustyczny – wysoki na 5 i długi na 215 metrów.
Poza tym jest opcja budowy hali obsługi codziennej tramwajów, gdzie powstaną cztery stanowiska, a także hali magazynowej, budynku dla pracowników biurowych oraz wiat: magazynowej, rowerowej oraz na wózki tramwajowe.
Prace budowlane trwają od października 2022 roku i kosztują 42,5 miliona złotych. Wykonuje je wrocławska firma – Zakład Sieci i Zasilania.
Borek to jedna z trzech przystani tramwajowych, która potrzebowała ulepszenia. Niedawno zakończył się remont hali zajezdni Gaj, a w kolejce czeka zabytkowy obiekt na Ołbinie.