Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wrocław: Trzy oferty na tramwaj na Popowice. Nadal bardzo drogo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wrocław: Trzy oferty na tramwaj na Popowice. Nadal bardzo drogo
Mat. UM Wrocław
Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w ponowionym przetargu na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Oferty nadal są znacząco powyżej oczekiwań zamawiającego.

Przedmiotem przetargu jest budowa 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu Popowickiej, Strogroblowej i Długiej na odcinku od Milenijnej do Jagiełły. Elementem projektu jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz nowego przystanku Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą. Przetarg ogłoszony jest wspólnie z PKP PLK i szeregiem deweloperów.

W poniedziałek 18 czerwca nastąpiło otwarcie ofert. W postępowaniu wystartowały trzy firmy. Najtaniej prace jest w stanie wykonać spółka Budimex Budownictwo, która wyceniła swoją ofertę na 301,6 mln zł brutto (w tym m.in. 241 mln zł na część przypadającą na Wrocław i 42,9 mln zł na część przypadającą na PKP PLK). Niewiele drożej wypada oferta ZUE, której wartość opiewa na 303,6 mln zł brutto (w tym m.in. 256 mln zł na część przypadającą na Wrocław i 37 mln zł na część przypadającą na PKP PLK). Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor wyceniło ofertę na 339,5 mln zł brutto (w tym m.in. 278,7 mln zł na część przypadającą na Wrocław i 39,2 mln zł na część kolejową).

Oferty są znacznie powyżej budżetu, określonego na kwotę 177,9 mln zł brutto (część przypadająca na Wrocław to 127,3 mln zł brutto, a PKP PLK – 40,2 mln zł brutto, pozostają kwotę dokładają developerzy). Zamawiający musi podjąć decyzję, czy jest w stanie dołożyć do inwestycji, czy też jednym rozwiązaniem jest ponowne unieważnienie postępowania. Warto zaznaczyć, że w pierwszym przetargu, najtańsza oferta przekraczała budżet o ok. 50 mln zł. Ze względów formalnych musiała zostać jednak odrzucona.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Przestrzeń

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Jakub Rösler 15 września 2023

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Przestrzeń

Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Błażej Organisty 31 maja 2023

Zobacz również:

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Przestrzeń

Wrocław zazielenia swoje torowiska

Jakub Rösler 15 września 2023

Wrocław: Tramwaj na Psie Pole. Jest umowa na studium

Przestrzeń

Wrocław wybrał wykonawcę studium tramwaju do Psiego Pola

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Przestrzeń

Wrocław. Pierwsze nowe szyny na Pomorskiej

Błażej Organisty 31 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5