Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w ponowionym przetargu na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Oferty nadal są znacząco powyżej oczekiwań zamawiającego.
Przedmiotem przetargu jest budowa 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu Popowickiej, Strogroblowej i Długiej na odcinku od Milenijnej do Jagiełły. Elementem projektu jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz nowego przystanku Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą. Przetarg ogłoszony jest wspólnie z PKP PLK i szeregiem deweloperów.
W poniedziałek 18 czerwca nastąpiło otwarcie ofert. W postępowaniu wystartowały trzy firmy. Najtaniej prace jest w stanie wykonać spółka Budimex Budownictwo, która wyceniła swoją ofertę na 301,6 mln zł brutto (w tym m.in. 241 mln zł na część przypadającą na Wrocław i 42,9 mln zł na część przypadającą na PKP PLK). Niewiele drożej wypada oferta ZUE, której wartość opiewa na 303,6 mln zł brutto (w tym m.in. 256 mln zł na część przypadającą na Wrocław i 37 mln zł na część przypadającą na PKP PLK). Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor wyceniło ofertę na 339,5 mln zł brutto (w tym m.in. 278,7 mln zł na część przypadającą na Wrocław i 39,2 mln zł na część kolejową).
Oferty są znacznie powyżej budżetu, określonego na kwotę 177,9 mln zł brutto (część przypadająca na Wrocław to 127,3 mln zł brutto, a PKP PLK – 40,2 mln zł brutto, pozostają kwotę dokładają developerzy). Zamawiający musi podjąć decyzję, czy jest w stanie dołożyć do inwestycji, czy też jednym rozwiązaniem jest ponowne unieważnienie postępowania. Warto zaznaczyć, że w pierwszym przetargu,
najtańsza oferta przekraczała budżet o ok. 50 mln zł. Ze względów formalnych
musiała zostać jednak odrzucona.