Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na dokumentację projektową na przebudowę odcinka ulicy i torów w ciągu Reymonta. Chodzi o blisko 500-metrowy odcinek ulicy i torowiska od wiaduktu kolejowego do mostu Osobowickiego.
Ulica Reymonta – wraz z Pomorską i mostami Osobowickimi – stanowi jeden ważnych ciągów komunikacyjnych prowadzących na północ miasta. Obecnie prowadzą tędy trzy linie tramwajowe oraz dwie autobusowe. Przewidziano wspólny pas autobusowo-tramwajowy po środku. Więcej o zakresie piszemy
tutaj.
Jak podaje zamawiający, projektant zajmie się 400-metrowym odcinkiem jezdni - ze skrzyżowaniami z ul. Kleczkowską, ul. Kraszewskiego oraz wybrzeżem Korzeniowskiego i torowiskiem tramwajowym. Przewidziano przystanki wiedeńskie. Ponadto projektant będzie miał za zadanie w miarę możliwości uzupełnić w dokumentacji szpaler pięknych ponad 100-letnich dębów rosnących przy tej ulicy. Wykonawca przygotuje także kompleksową dokumentację sieci podziemnych potrzebnych do przebudowy, w tym XIX-wiecznych fragmentów kanalizacji. W tym celu MPWiK zleciło bardzo obszerne opracowanie dotyczące zlewni.
Wrocławskie Inwestycje prowadziły już kilka przetargów. Kończyły się one jednak fiaskiem z powodu braku lub zbyt drogich ofert. Bardziej udane było ostatnie podejście. Oferty poznaliśmy 10 maja, a wczoraj (20 czerwca) przetarg rozstrzygnięto. Wygrała firma PBW Inżynieria z ofertą na kwotę 1,565 mln zł brutto.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację całego zamówienia przeznaczono 18 miesięcy. Obejmuje to także niezbędne uzgodnienia i pozwolenia.