Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na wykonanie projektu nowej trasy tramwajowej - od krańcówki przy Świeradowskiej do nowej pętli przy szpitalu na ulicy Borowskiej. Trasa będzie liczyła około kilometra i będzie zakończona pętlą autobusowo-tramwajową.
Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły
przetarg na wykonanie projektu nowej trasy tramwajowej od krańcówki przy Świeradowskiej do szpitala przy Borowskiej. Łącznie to około kilometra dwutorowej trasy tramwajowej, która będzie zakończona klasyczną pętlą tramwajowo-autobusową, obok której ma powstać parking przesiadkowy.
Przewidziano trzy pary przystanków: przy skrzyżowaniu Borowska/Działkowa, na wysokości Długopolskiej oraz w pobliżu szpitala, możliwie jak najbliżej wejścia do placówki. Wrocław chciałby również pozostawić minimum jeden tor odstawczy na obecnej krańcówce przy Świeradowskiej. Na pętli końcowej zaplanowano dwa tory odstawcze, które mają zmieścić co najmniej 4 składy tramwajowe.
Przypomnijmy, że projekt trasy chciały wykonać cztery podmioty, natomiast zamówienie ostatecznie trafi do firmy Infra - Centrum Doradztwa, której oferta okazała się najlepsza. Kompletna dokumentacja ma zostać wykonana w ciągu 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
To nie jedyna inwestycja dotyczącą szpitala przy Borowskiej, bowiem miasto chciałoby w przyszłości zbudować odcinek torów na Borowskiej, na odcinku od Glinianej do Działkowej, o długości około 1,8 kilometra. Miałoby to zapewnić jeszcze bardziej dogodny dojazd w ten rejon ze ścisłego centrum Wrocławia.