Drugie podejście okazało się bardziej udane i Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na dokumentację projektową dla nowej linii tramwajowej na Maślice o długości ok. 3,2 km. Poprzedni przetarg został unieważniony z powodu zbyt drogich ofert.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy wydzielonej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Maślickiej we Wrocławiu. Trasa przebiegać ma od Pilczyckiej do pętli zaplanowanej na terenie między galerią handlową N-Park (przy ul. Królewieckiej) a linią kolejową nr 273. Na trasie przewidziano przystanki Gosławicka, Maślicka Osiedle, Rędzińska, Bogatyńska, Brodnicka, Maślicka Staw, Suwalska, Królewiecka i na pętli. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Wykonawca przygotuje projekt budowlany i wykonawczy, przedmiary robót, raport środowiskowy oraz uzyska wszelkie uzgodnienia i pozwolenia. Projektant przeprowadzi też konsultacje społeczne oraz będzie sprawować nadzór autorski w trakcie późniejszej realizacji.
Oferty
poznaliśmy w lipcu. Wystartowały trzy firmy, z czego jedna zmieściła się w budżecie określonym na 3,7 mln zł brutto. W środę 6 września postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrało Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem, które złożyło najtańszą ofertę – na kwotę 3,673 mln zł brutto. Wykonawca zdobył też więcej punktów w kryteriach pozacenowych, w których pod uwagę brano doświadczenie projektantów poszczególnych branż.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację zamówienia przeznaczono 25 miesiące.
– To kolejne wielka inwestycja, która czeka nas w najbliższych latach. Inwestycja umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum. Dzięki realizacji tej inwestycji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego. Dzięki parkingowi park and ride i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich. To wielkie i skomplikowane zadanie. Planujemy wybudować most na Ługowinie, liczne sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja obejmie wiele pozwoleń i uzgodnień m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Stąd też od momentu podpisania umowy projektant będzie miał na przygotowanie dokumentacji ponad dwa lata – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.