Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na budowę ok. 2,6-kilometrowej wydzielonej trasy autobusowej na Jagodno, z pętlą przy Kajdasza. Infrastruktura ma umożliwiać w przyszłości ewentualną budowę linii tramwajowej. Inwestycja jest realizowana z Polskiego Ładu.
Przedmiotem zamówienia jest budowa trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. Zamówienie obejmuje dokończenie projektu budowlanego dla skrzyżowań, opracowanie dokumentacji wykonawczej, a następnie realizację prac. Przewidziano budowę wydzielonej jezdni w ul. Bardzkiej oraz Buforowej, a także rozbudowę ul. Kajdasza wraz z budową pętli autobusowej. Przystanki zaplanowano przy ul. Bardzkiej na wysokości cmentarza, na wysokości ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy pod koniec listopada.
Wystartowały cztery podmioty i wszystkie zmieściły się w budżecie określonym na 70 mln zł brutto. Dziś (31 stycznia) przetarg został rozstrzygnięty. Wygrała firma Pro-Tra Building, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 42,680 mln zł brutto. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację prac przeznaczono 24 miesiące. Inwestycja jest realizowana w ramach Polskiego Ładu.
Jak zaznacza zamawiający, realizacja trasy autobusowej to kolejny etap inwestycji, która w przyszłości ma umożliwić wykonanie dwutorowej linii tramwajowej i powstanie wspólnej trasy autobusowo-tramwajowej. Opracowany projekt budowlany, na podstawie którego nastąpi realizacja zamówienia, uwzględnia przyszłe potrzeby i rezerwy infrastruktury tramwajowej. – Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych zlokalizowanych wzdłuż projektowanej trasy dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.