MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na remont krótkiego odcinka torów wzdłuż Powstańców Śląskich. Prace będą wiązać się z przerwą w ruchu tramwajów.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja torowiska tramwajowego w ul. Powstańców Śląskich od ul. Piłsudskiego do końca peronu przystankowego Zaolziańska. Zakres zamówienia obejmuje ok. 900 metrów toru pojedynczego. Na całej niemal długości torowisko wykonane jest w technologii bezpodsypkowej na podbudowie betonowej – na długości przystanku znajduje się torowisko w konstrukcji klasycznej.
Założono całkowitą wymianę nawierzchni stalowej torowiska wraz z zabudową. Torowisko zaplanowano na istniejącej płycie betonowej – z zabudową przejść oraz skrzyżowania z ul. Swobodną nawierzchnią betonową oraz kostką granitową z rozbiórki na pozostałych odcinkach. Na wysokości przystanku Zaolziańska założono wymianę szyn wraz z dosypaniem tłucznia.
Oferty poznaliśmy 10 kwietnia. Wystartowało sześć firm. Wczoraj (8 maja) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrała firma GM Roads, która złożyła najtańszą ofertę – na kwotę 4,400 mln zł brutto. To powyżej budżetu określonego na kwotę 3,559 mln zł brutto. Teraz wybór musi się uprawomocnić.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację całego projektu przeznaczono 90 dni. Planowany termin wyłączenia komunikacji tramwajowej od dnia 22.06.2024 r. (łącznie z tym dniem) od godziny 6:00 do dnia 16.08.2024 r. do godziny 22:00, co stanowi 56 dni.
Oddzielne postępowanie dotyczy
remontu sieci trakcyjnej w ul. Powstańców Śląskich od wiaduktu kolejowego w ul. Świdnickiej do ul. Hallera. Termin składania ofert mija 13 maja.