Władze Wrocławia zapowiedziały usprawnienie funkcjonowania komunikacji tramwajowej. Wydzielone ma zostać torowisko na ul. Grabiszyńskiej. Ponadto na Wróblewskiego i Pułaskiego, w związku z problemem najeżdżania przez kierowców, pojawią się dodatkowe, trwałe zabezpieczenia.
Ostatnio, przy okazji prezentacji audytu stanu torowisk tramwajowych, władze Wrocławia zapowiedziały też działania na rzecz usprawnienia funkcjonowania komunikacji autobusowej i tramwajowej. – Chodzi o wydzielone torowiska i buspasy. Obecnie na terenie miasta mamy już wydzielonych blisko 95% torowisk. I w najbliższych miesiącach te liczby się zwiększą, bo bezkolizyjny przejazd dla tramwajów to priorytet – opowiadał Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Grabiszyńska
Przeprowadzono analizę dla niewydzielonego torowiska w ul. Grabiszyńskiej na odcinku od pl. Srebrnego do FAT-u. Kursują tamtędy cztery linie co 12 min. Pomiary ruchu wykazały, że ulica w szczycie komunikacyjnym przyjmuje ok. 1100 pojazdów na godzinę w stronę miasta (rano) i 1400 od strony centrum (szczyt popołudniowy).
Jak podaje ratusz, dla kierunku z miasta, gdzie występują największe utrudnienia w przejeździe tramwajów na długości niewydzielonego odcinka torowiska, występuje jedna relacja lewoskrętna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy już wydzielona z ruchu tramwajowego. Natomiast w przeciwną stronę niezbędne jest utrzymanie trzech miejsc z możliwością skrętu w lewo, w tym najbardziej obciążone jest skrętem w lewo z torowiska skrzyżowanie z ul. Twardą.
– Po ulicy Grabiszyńskiej w godzinie szczytu w obu kierunkach przy 40% napełnieniu pojazdów komunikacji miejskiej podróżuje ok. 5000 osób natomiast samochodami przy napełnieni 1,5 osoby na pojazd 3660 osób. W związku z tym wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT-u pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – powiedziała Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej. Przewidziano możliwość budowy przystanków wiedeńskich Bzowa i Hutmen.
Trwałe wydzielenie torowisk
Wrocławski ratusz zapowiedział też trwałe wydzielenie torowisk w miejscach, gdzie obserwowane jest najeżdżanie samochodów na torowisko. Chodzi o ul. Wróblewskiego od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej. Projekt zostanie przygotowany i przekazany do realizacji w 2019 roku. Drugi odcinek dotyczy ul. Pułaskiego od ul. Małachowskiego do ul. Kościuszki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.