Przedmiotem prowadzonego postępowania jest przebudowa zajezdni tramwajowej Borek przy ul. Powstańców Śląskich 209. MPK Wrocław rozstrzygnęło właśnie przetarg po raz trzeci.
Zakres zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącego układu torowego o dodatkowe tory, zwiększające pojemność zakładu, likwidację lub zmianę funkcji obiektów nieużytkowanych (np. basenu ppoż., wiaty magazynowej), rozbudowę istniejących hal. Poza zakresem zamówienia jest zabytkowy zespół trzech hal postojowych.
Ogólna długość nowych torów wraz z rozjazdami wynosi 1918 mpt. Przewidziano 24 nowe rozjazdy. Powstaną nowe obiekty. Wybudowana zostanie hala obsługi codziennej, składają się z dwóch torów przejazdowych. Jej długość to 73 m. Przewidziano też dwukondygnacyjny budynek biurowy na planie trójkąta, który przylegać będzie do hali obsługi codziennej oraz hali magazynowej. Kolejny obiekt to hala magazynowa – to jednokondygnacyjny obiekt z antresolą o długości 20,37 m i szerokości 15,97 m. Będzie on przylegać do hali obsługi codziennej, budynku trafostacji i budynku biurowego.
Termin składania ofert minął 23 maja. Wystartowały trzy firmy z ofertami od 42,6 mln zł do 59,9 mln zł – dużo powyżej budżetu określonego na 27,156 mln zł. Na początku lipca postępowanie zostało rozstrzygnięte. Wygrał Zakład Sieci i Zasilania, który złożył najtańszą ofertę, opiewająca na kwotę 42,635 mln zł brutto, w tym 31,652 mln zł za zadanie podstawowe. Od wyniku odwołała się jednak firma GM Roads Polska. Zamawiający postanowił unieważnić wybór i dokonać ponownego badania ofert. Pod koniec sierpnia postępowanie zostało rozstrzygnięte – tym razem wygrała firma GM Roads Polska z ofertą na kwotę 45,477 mln zł brutto, w tym 38,574 mln zł na zadanie podstawowe. Natomiast oferta Zakładu Sieci i Zasilania została odrzucona.
Od ponownego rozstrzygnięcia skutecznie odwołał się Zakład Sieci i Zasilania. KIO nakazała unieważnienie czynności odrzucenia oferty i ponowną ocenę złożonych ofert. Ta się właśnie zakończyła – we wtorek 27 września MPK wskazał zwycięzcę. Został nim ponownie Zakład Sieci i Zasilania.
Teraz nowe rozstrzygnięcie musi się uprawomocnić. Na realizację całości zamówienia przewidziano 14 miesięcy. Prace będą prowadzone pod ruchem.
Jednocześnie MPK unieważniło przetargi na wymianę rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Świdnickiej i ul. J. Piłsudskiego – rozjazd od strony ul. Powstańców Śl. oraz na skrzyżowaniu ul. Pułaskiego i ul. Małachowskiego – jeden rozjazd od Pułaskiego. Powodem są drogie oferty.
nowe tory, mat. MPK