Wrocławskie Inwestycje postanowiły o zerwaniu umowy z firmą Balzola na budowę nowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Hubskiej. – Mamy dość niedotrzymywania umowy ws. Hubskiej i Pułaskiego. Kończymy współpracę z wykonawcą. Już szukamy nowych – ogłosił Marek Szempliński, rzecznik tej instytucji.
Przedmiotem umowy była budowa trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej wraz z przebudową ulicy. Postępowanie wygrała firma Balzola, która złożyła najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 35,337 mln zł brutto. Umowę zawarto pod koniec sierpnia 2017 r. Prace miały zakończyć się w połowie września 2018 r., ale termin był wielokrotnie przekładany. Obserwatorzy wskazywali, że na placu budowy niewiele się działo. Wykonawca ripostował jednak, że opóźnienia były od niego niezależne i wynikały m.in. z kwestii konieczności usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji.
Wrocław oczekiwał zakończenia inwestycji w tym roku, ale wykonawca wnioskował o kolejne terminy. Do tej pory Balzola zrealizowała ok. 60-65% prac, a dalsze rozmowy o dokończeniu inwestycji nie przyniosły rezultatu. Ostatecznie jednak magistrat stracił cierpliwość. – Mamy dość niedotrzymywania umowy ws. Hubskiej i Pułaskiego. Kończymy współpracę z wykonawcą. Już szukamy nowych – ogłosił Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji. Balzoli naliczono ok. 40 mln zł kary.
Z wolnej ręki ma zostać wybrany wykonawca dla przebudowy ul. Pułaskiej i skrzyżowania z Hubską. Dzięki temu na początku przyszłego roku miałoby zostać udostępnione skrzyżowanie dla ruchu samochodowego. Na pozostałą część inwestycji ma zostać ogłoszony wkrótce nowy przetarg, a umowa zawarta jeszcze w tym roku.