Wrocław otworzył oferty w przetargu na przewoźnika, który będzie obsługiwał kursy wybranych linii autobusowych przez okres 6 lat, poczynając co najmniej od 1 czerwca 2024 roku. Przetarg podzielono na dwa zadania, a do realizacji przedmiotu zamówienia niezbędne będzie minimum 96 autobusów różnych długości, w tym zeroemisyjnych.
Gmina Wrocław prowadzi spore postępowanie przetargowe dotyczące realizacji przewozów autobusowych na terenie Wrocławia oraz gmin Długołęka, Czernica i Wisznia Mała. Przetarg obejmuje obsługę wybranych zadań na liniach 904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961 i 964. Ponadto wykonawca będzie miał także obsługiwać wybrane zadania na liniach 100, 108, 115, 120, 121, 147, 150, 151 oraz 315, a także potencjalne zadania na specjalnych liniach autobusowych (o ile takowe zostaną uruchomione).
Przetarg podzielono na dwa zadania. Zadanie w części pierwszej dotyczy obsługi wybranych brygad autobusowych, głównie w północnej części obszaru objętego zamówieniem, natomiast druga część dotyczy realizacji przewozów w południowej części obszaru zamówienia. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (13 października) minął termin składania ofert. Wystartowało jedynie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie – w części dotyczącej zadania nr 2, obejmującej 40-46 pojazdów. Cena oferty to 537,1 mln zł brutto.
W sumie Wrocław zamierzał przeznaczyć na obie części 612,9 mln zł brutto – w tym 313,6 mln zł na część I i 299,3 mln zł na część II.