MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na dostawę 24 nowych tramwajów z opcją na kolejne 16 pojazdów. W przetargu wystartowały dwie polskie firmy – Pesa i Modertrans. Tańszą ofertę złożył bydgoski producent, ale o cena decyduje o wyborze mniej niż w 50%.
Przedmiotem rozpisanego w lipcu przetargu jest dostawa 24 wieloczłonowych tramwajów jednokierunkowych. Przewidziano też prawo opcji w postaci możliwości zwiększenia zamówienia dodatkowo do 16 tramwajów.
Tramwaj o długości maks. 32 m i szerokości 2,4 m powinien być co najmniej trójczłonowy. Całkowitą pojemność określono na co najmniej 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę stojącą), w tym min. 40 na miejscach siedzących. W tramwaju znaleźć się ma co najmniej pięć sztuk drzwi. W tramwaju powinny znaleźć się maks. cztery wózki, w tym co najmniej dwa skrętne. Wymagany jest akumulator bądź zasobnik energii, umożliwiający przejechanie min. 400 m bez zasilania z sieci trakcyjnej. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (28 października) minął termin składania ofert. Budżet na realizację zamówienia został określony na kwotę 201,720 mln zł brutto. W postępowaniu złożono dwie oferty. Modertrans zaproponował 367,826 mln zł brutto, w tym 222,120 mln zł za zadanie podstawowe, obejmujące 24 tramwaje. Cena jednostkowa za jeden pojazd to 8,954 mln zł brutto. Pesa zaproponowała 337,664 mln zł brutto, w tym 204,037 mln zł brutto za zadanie podstawowe. Cena jednostkowa za jeden pojazd to 8,229 mln zł brutto.
O wyborze zdecyduje szereg kryteriów: cena (49%), wyposażenie tramwajów w urządzenia hydrauliczno/pneumatyczne lub elektromechaniczne niewymagające zastosowania badań Transportowego Dozoru Technicznego (5%), wyposażenie tramwajów w przetwornice statyczne wyprodukowane w technologii SIC (3%), wyposażenie tramwajów w falowniki wyprodukowane w technologii SIC (3%),poziom hałasu zewnętrznego (6%), poziom hałasu wewnętrznego (6%), okres gwarancji tramwaju (5%), okres gwarancji na perforację korozyjną, pękania i powłoki (3%), pochyłość podłogi (4%), nacisk statyczny osi (10%), sposób wejścia do kabiny motorniczego (5%), liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi (1%). Punktowane będą dodatkowe (oddzielne) drzwi wejściowe do kabiny motorniczego.
Pierwszy pojazd ma zostać dostarczony w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy. Na realizację dostaw pozostałych tramwajów przeznaczono maksymalnie 37 miesięcy. O skorzystaniu z prawa opcji zamawiający ma prawo poinformować w ciągu 27 miesięcy od zawarcia umowy. Tramwaje w ramach opcji zostaną dostarczone w terminie 7-15 miesięcy od zakończenia dostaw w ramach zamówienia podstawowego.