Wrocławskie Inwestycje rozpisały przetarg na budowę ok. 2,6-kilometrowej wydzielonej trasy autobusowej na Jagodno, z pętlą przy Kajdasza. Powstała infrastruktura ma umożliwiać w przyszłości ewentualną budowę linii tramwajowej. Inwestycja jest realizowana z Polskiego Ładu.
Przedmiotem zamówienia jest budowa trasy komunikacji zbiorowej na Jagodno. Zamówienie obejmuje dokończenie projektu budowlanego dla skrzyżowań, opracowanie dokumentacji wykonawczej, a następnie realizacja prac. Przewidziano budowę wydzielonej jezdni w ul. Bardzkiej oraz Buforowej, a także rozbudowę ul. Kajdasza wraz z budową pętli autobusowej. Przystanki zaplanowano przy ul. Bardzkiej na wysokości cmentarza, na wysokości ul. Terenowej, Konduktorskiej, Malinowskiego i Kopycińskiego. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (29 listopada) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery podmioty. Pro-Tra Building wycenił prace na 42,680 mln zł, Budimex – 42,716 mln zł, konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud – 54,706 mln zł, Strabag Infrastruktura Południ e – 65,929 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 70 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena (60%), termin gwarancji (20%), doświadczenie kierownika budowy (10%), projektanta branży drogowej (5%), i branży elektrycznej (5%). Na realizację prac przeznaczono 24 miesiące. Inwestycja jest realizowana w ramach Polskiego Ładu. Wrocław otrzymał już wstępną promesę dofinansowania.
Jak zaznacza zamawiający, realizacja trasy autobusowej to kolejny etap inwestycji, która w przyszłości ma umożliwić wykonanie dwutorowej linii tramwajowej i powstanie wspólnej trasy autobusowo-tramwajowej. Opracowany projekt budowlany, na podstawie którego nastąpi realizacja zamówienia, uwzględnia przyszłe potrzeby i rezerwy infrastruktury tramwajowej. – Wybudujemy korytarz komunikacyjny, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Dlatego geometria trasy i rozwiązania wysokościowe peronów przystankowych zlokalizowanych wzdłuż projektowanej trasy dostosowano do układu docelowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.