MPK Wrocław otworzył oferty na przebudowę i rozbudowę układu torowego na ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin. Zwiększy to elastyczność wjazdów i wyjazdów z obiektu.
Przedmiotem zamówienia jest budowa rozjazdu w ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin – rozjazd od strony ul. Jedności Narodowej. W ramach zadania przewidziano wymianę istniejących dwóch zwrotnic prowadzących na zajezdnię oraz budowę pojedynczego połączenia torów szlakowych (tzw. półtrapez), umożliwiającego wyjazd tramwajów z zajezdni obecnym torem wjazdowym, a następnie powrót na właściwy tor prowadzący w kierunku ul. Jedności Narodowej. W sumie inwestycja obejmie budowę i przebudowę ok. 116 metrów toru pojedynczego. Wymienione zostaną dwa słupy trakcyjne.
Dziś (23 lipca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Zakład Sieci i Zasilania wycenił zlecenie na 2,674 mln zł brutto, w tym 2,009 mln zł na część torową i 665 tys. zł na część trakcyjną. Laubres zaproponował 3,644 mln zł, w tym 2,211 mln zł na część torową i 1,433 mln zł na część trakcyjną. Budżet wynosi 2,925 mln zł brutto, w tym 1,825 mln zł na część torową i 1 mln zł na część trakcyjną.
O wyborze decydują cena (80%) oraz jakość (20%). Na realizację przeznaczono 62 dni, przy czym same roboty mają zająć 42 dni, z czego przerwa w ruchu tramwajów wyniesie 28 dni. Zaplanowano ją w terminie od 28 września do 25 października.
Przypomnijmy – MPK
prowadzi też oddzielny przetarg na przebudowę wjazdu do zajezdni od strony pl. Powstańców Wielkopolskich. Powstaną tu dodatkowe rozjazdy i nowa relacja torowa – z północnego peronu przystankowego w ul. Ołbińską (w kierunku zajezdni Ołbin). Przesunięty termin składania ofert wypada w najbliższych dniach.