Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w ponowionym przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Reymonta z torowiskiem tramwajowym. Pracami objęty miał zostać niespełna 500-metrowy odcinek ulicy i torowiska od wiaduktu kolejowego do mostu Osobowickiego. Wygląda na to, że trzecie podejście może być bardziej udane.
Ulica Reymonta – wraz z Pomorską i mostami Osobowickimi – stanowi jeden ważnych ciągów komunikacyjnych prowadzących na północ miasta. Obecnie prowadzą tędy trzy linie tramwajowe oraz dwie autobusowe. Przewidziano wspólny pas autobusowo-tramwajowy po środku. Więcej o zakresie piszemy
tutaj.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. PBW Inżynieria wyceniło prace na 1,889 mln zł brutto, a Biprogeo – Projekt na 2,299 mln zł. Budżet wynosi 1,926 mln zł. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta w specjalności drogowej (20%), wodociągowej (10%), kanalizacyjnej (10%).
Na wykonanie dokumentacji projektowej przeznaczono 18 miesięcy. W tym terminie wykonawca musi też przedstawić ostateczne decyzje i zgody na rozpoczęcie prac budowlanych. Wykonawca będzie też sprawował nadzór autorski nad realizacją prac.
To już trzeci przetarg na to zadanie. W pierwszym nie było ofert, a w drugim wystartowała jedna firma – PBW Inżynieria – z ofertą na kwotę 1,754 mln zł. Zamawiający uznał, że nie jest w stanie podnieść budżetu wynoszącego wówczas 1,566 mln zł brutto.