Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty na budowę trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową przystanków kolejowych Wrocław Popowice i Wrocław Szczepin. Najtańsza oferta przekracza budżet, określony na kwotę 182 mln zł brutto, o kwotę ponad 50 mln zł.
Przedmiotem postępowania jest budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej, Starogroblowej i Długiej od ul. Milenijnej do Jagiełły wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą oraz budową zintegrowanego węzła tramwajowo-kolejowego Wrocław-Popowice. Przedsięwzięcie obejmuje budowę przystanku kolejowego Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą oraz niezbędną infrastrukturą. Przetarg ogłoszony jest wspólnie z PKP PLK i szeregu deweloperów. Więcej o postępowaniu pisaliśmy
tutaj.
W postępowaniu wpłynęły cztery oferty. Budżet zamawiającego wynosi 182,1 mln zł brutto, z czego Wrocław wykłada 127,3 mln zł brutto, a PKP PLK 44,4 mln zł brutto. Pozostałą kwotę, w wysokości 10,4 mln zł brutto, wyasygnują prywatne firmy – Grupa Deweloperów z Kępy Mieszczańskiej oraz Winhall Investments.
Wygląda na to, że budżet inwestycji został niedoszacowany. Najtańsza oferta przekracza budżet o ponad 50 mln zł. Intercor z Zawiercia jest w stanie wykonać inwestycję za 237,8 mln zł brutto, ZUE z Krakowa zaproponowało275,6 mln zł brutto, Budimex wycenił prace na 288,8 mln zł brutto, natomiast Trakcja PRKiI oczekuje 303,5 mln zł brutto.
Wykonawcy zadeklarowali wykonanie prac do końca października 2019 r. Teraz Wrocław musi zastanowić się, czy zwiększyć środki, czy też rozpisać nowy przetarg.