Przed Świętami wrocławscy radni przyjęli plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Wrocławia na lata 2016-2022. Wskazuje on kierunki działań oraz inwestycje. Te najważniejsze w zakresie tramwajów przewidują kilka tras tramwajowych –na Hubskiej, w ciągu Długiej i Popowickiej, a także na Nowy Dwór, Ołtaszyn i Swojczyce.
Zadaniem planu transportowego jest wskazanie kierunków działań, które mają prowadzić do zwiększenia efektywności funkcjonowania transportu publicznego, bazujących na wariantach rozwoju sieci układu drogowo-torowego. Dokument zawiera też szereg elementów w zakresie rozbudowy rozbudowy sieci tramwajowej.
Do roku 2022 przewidziano realizację sześciu tras o długości ok. 15 km. Mowa jest m.in. o torowisku na Hubskiej, gdzie w
yłaniany jest wykonawca rozbudowy. Jej realizacja ma zakończyć się w połowie grudnia 2017 r. Kolejna trasa zostanie poprowadzona
w ciągu Długiej, Popowickiej i Starogloblowej. Trwają już prace projektowe. Wyczekiwanym przedsięwzięciem jest Budowa wydzielonej trasy tramwajowo-autobusowej z Centrum
do Nowego Dworu i budowa torowiska wzdłuż Rogowskiej do stacji Nowy Dwór. W najbliższych latach powstać mają również torowisko i przeprawa mostowa od pętli Sępolno na Swojczyce – do rejonu stacji kolejowej, a także trasa od pętli Park Południowy do osiedla Ołtaszyn.
Dalsza rozbudowa układu tramwajowego ma nastąpić po 2022 r. Plan obejmuje tramwaj na Jagodno, w ul. Borowskiej, na Muchobór Wielki, Psie Pole, Maślice i Bartoszowice.
Przypomijmy: Wrocław
inwestuje też w tabor. MPK zdecydowało się na skorzystanie z opcji na dostawę dodatkowych 16 częściowo niskopodłogowych Moderusów od firmy Modertrans. Planowany jest też zakup kolejnych 40 wozów. Wszystkie 56 tramwajów ma trafić do Wrocławia do końca 2019 roku.