Zgodnie z zapowiedziami we Wrocławiu ruszył przetarg na dokumentację projektową dla trasy łączącej Sępolno ze Swojczycami. Na wykonanie projektów przeznaczono 15 miesięcy.
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej budowy wydzielonej trasy tramwajowej, z dopuszczeniem ruchu autobusów, na osiedle Swojczyce – od pętli Sępolno do nowo projektowanej pętli Swojczyce w pobliżu Bazaltowej i Chałupnicznej – w ciągu drogi wojewódzkiej 455. W sumie to 1,7 km torowiska.
W skład zamówienia wchodzi przebudowa tej drogi na odcinku o długości ok. 2,1 km, z budową wydzielonych dróg rowerowych, dróg pieszych oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i przystankową, a także przebudowa istniejącej pętli Sępolno, gdzie zostanie odwrócony kierunek ruchu. Obok nowej pętli Swojczyce przewidziano parking przesiadkowy P&R na 181 pojazdów. Ponadto, z uwagi na zamknięcie wlotu na skrzyżowaniu ul. Swojczyckiej z Monopolową/Marco Polo, konieczna jest budowa łącznika pomiędzy ul. Marco Polo a Swojczycką w przedłużeniu ul. Mydlanej.
Termin składania ofert mija 7 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie projektanta branży torowej (20%) oraz drogowej (20%). Na realizację prac projektowych przeznaczono 15 miesięcy.
W tej chwili trwają już zaawansowane prace projektowe dla
budowy nowych mostów Chrobrego na trasie przyszłego tramwaju. Ich budowa rozpocznie się w tym roku. Kontrakt, w formule projektuj i buduj, realizuje Trakcja. W sumie w ramach tych inwestycji powstanie ok. 2140 metrów nowego dwukierunkowego torowiska.