Wrocław przygotowuje się do realizacji kolejnego etapu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Ogłoszono przetarg na projekt ostatniego, 2-kilometrowego odcinka w ul. Rogowskiej. Według założeń torowisko ma zostać poprowadzone w jezdni, a realizację zaplanowano na lata 2021-2023.
Przedmiotem przetargu, ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje, jest opracowanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych dla budowy trasy autobusowo-tramwajowej w ul. Rogowskiej od ul. Strzegomskiej wraz z pętlą autobusowo-tramwajową Nowy Dwór oraz parkingiem przesiadkowym parkuj i jedź na 55 pojazdów. W sumie to ok. 2 km nowej trasy (ok. 1,65 km ul. Rogowskiej oraz ok. 350 m jezdni w obszarze pętli i parkingu).
Do prac projektowych przyjęto wariant z poprowadzeniem torowiska w śladzie istniejącej ulicy (bez wydzielania ruchu). Przewidziano budowę pętli dwutorowej.
Koncepcja pętli Nowy Dwór, mat. WITermin składania ofert mija 12 lipca. O wyborze decydują cena (60%) oraz doświadczenie projektanta specjalności drogowej (20%), branży elektrycznej (10%) oraz kanalizacyjnej (10%).
Na opracowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji administracyjnych przeznaczono 12 miesięcy. Projektant będzie też sprawował nadzór autorski nad realizacją prac. Roboty – według założeń – będą prowadzone przez okres dwóch lat, od lutego 2021 r. do stycznia 2023 r.
Przebieg odcinka objętego przetargiem, mat. WI
W kwietniu prezydent Wrocława Jacek Sutryk wydał zgodę na rozstrzygnięcie przetargów na
budowę pierwszego odcinka tramwaju na Nowy Dwór. – W tym roku chcielibyśmy rozpocząć realizację odcinka od pl. Orląt Lwowskich do Parku Biznesu. To najdroższy etap z przeprawą nad ulicą Smolecką i zupełnie nowym wiaduktem nad torami kolejowymi w pobliżu ul. Wagonowej – zapowiedział Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. W ciągu kilku miesięcy ma ruszyć przetarg na odcinek pośredni od Parku Biznesu do Rogowskiej.
Cała trasa na Nowy Dwór, mat. WI